pt

زهره قایینی عضو هیئت مدیرۀ IBBY شد

۱۰ شهريور ۱۳۹۵

زهره قایینی به نمایندگی از شورای کتاب کودک به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیرۀ دفتر بین‎المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) انتخاب شد.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران به نقل از موسسۀ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، زهره قایینی به نمایندگانی از ایران در کنار نمایندگانی از کشور روسیه، آمریکا، فرانسه، ترکیه، انگلستان، دانمارک، مغولستان، مکزیک و آفریقای جنوبی به عنوان اعضای هیئت مدیره برای دوره دوساله ۲۰۱۶- ۲۰۱۸ انتخاب شدند. 

قایینی نویسنده، پژوهشگر، مترجم و سرپرست موسسۀ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است. وی در سال‎های 2008 و 2010 نیز عضو رئیس هیئت داوران جایزۀ جهانی هانس کریستین اندرسن بوده است.

دفتر بین‎المللی کتاب برای نسل جوان سازمان ناسودبر و مستقلی است که در سال ۱۹۵۳، به منظور بهبود کیفیت کتاب‌های کودکان و نوجوانان، گسترش کتابخانه‌های مربوط به آنها، و ایجاد تفاهم میان نسل جوان کشورهای مختلف از طریق کتاب، در شهر زوریخ سوئیس بنیان نهاده شد. این دفتر در حال حاضر ۷۴ عضو در سراسر جهان دارد انتخاب اعضای هیئت مدیره هر دو سال یکبار در مجمع عمومی IBBY از میان کاندید دفاتر ملی، در خلال کنگره ادبیات کودکان انجام می‌شود. 

شورای کتاب کودک بعد از سال‌ها در این دوره نماینده‌ای را برای حضور در هیئت مدیرۀ دفتر بین‎المللی معرفی کرد، پیش از این خانم‌ها لیلی ایمن (آهی) و نوش آفرین انصاری در هیئت مدیره دفتر بین المللی حضور داشته‎اند. 
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه