pt

هفتۀ تصویرگری ٩٥ با برنامه‎های متنوع برگزار می‎شود

۰۵ آبان ۱۳۹۵

انجمن تصویرگران ایران هفتۀ تصویرگری ١٣٩٥ را در قالب پنج نمایشگاه و چهار نشست تخصصی و با شعار «آداب حرفه‎ای، پیمان مشترک» برگزار می‎کند.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، این هفته با دبیری و مدیریت هنری کیانوش غریب‎پور و دبیر اجرایی زهرا پاشایی قرار است از ۷ تا ۱۴ آبان با پنج نمایشگاه‌ و چهار نشست و نمایش یک فیلم در خانۀ هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

نمایشگاه «ما تصویرگر هستیم» سالانۀ اعضای انجمن تصویرگران ایران است که بالغ بر ۱۵۰ اثر از ۱۵۰ عضو انجمن تصویرگران را شامل می‌شود. این مجموعه‌ در سه گالری‌ «ممیز»، «پاییز» و «زمستان» برپا خواهد بود. مسئولیت برگزاری این نمایشگاه برعهدۀ عاطفه‌ شفیعی‌راد است.

نمایشگاه «آثار تصویرگری زنده‌یاد پرویز کلانتری»، به مرور قسمتی از آثار این هنرمند می‌پردازد. تصویرهایی که کودکی چند نسل معاصر، بویژه در کتاب‌های فارسی دبستان، با آن سپری شده است. همچنین آخرین کتاب این هنرمند، بر اساس متنی از خود او، در نمایشگاه به نمایش در می‎آید. نمایشگاه‌گردان این مجموعه محسن حسن‌پوراست.

مجموعۀ نمایشگاه‌های «جهان تازۀ تصویرگری» در قالب سه نمایشگاه «جهان کمیک» با نمایشگاه‌گردانی مجید کاظمی در گالری‌ بهار،«جهان افسون» با نمایشگاه‌گردانی آرین خانی در گالری‌ تابستان و «جهان دیزاین» با نمایشگاه‌گردانی محمد حسین توکلی در گالری نامی برپا می‎شود.

جهان تاز‌ۀ تصویرگری، به فعالیت هنرمندان ایرانی می‌پردازد که ناباورانه، همزمان با رشد و توسعۀ مدیوم‌های متنوع تصویرگری، بویژه با رویکردهای متکی به ابزار و رسانه‌های دیجیتال، پابه‌پای جهان پیش رفته‌اند. اما به دلیل تلقی عمومی از مفهموم تصویرگری که گویی تنها محدود به ادبیات داستانی است، از چشم همگان، پنهان مانده‌اند. در کنار آثار هنرمندان ایرانی، مروری بر بهترین نمونه‌های آثار هنرمندان خارجی در هر رشته، خواهدشد.

همچنین در این هفته چهار نشست «کلانتری که تصویرگر بود»، در روز شنبه ۸ آبان، «جهان تازۀ تصویرگری؛ جهان کمیک»، در روز دوشنبه ۱۰ آبان، «جهان تازۀ تصویرگری؛ جهان افسون»، در روز سه‌شنبه ۱۱ آبان و «جهان تازۀ تصویرگری؛ جهان دیزاین»، در روز چهارشنبه ۱۲ آبان، همگی از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰، در تالار امیرخانی برپا می‎شوند.

سینماتک خانۀ هنرمندان نیز از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ٩ آبان، فیلم «کتابی که جان گرفت» را نمایش خواهد داد. این فیلم براساس کتابی از هنرمند سویسی، «آلویس کاریگت» ساخته شده است. 

هفتۀ تصویرگری در ساعت ١۶ روز جمعه ۷ آبان در گالری ممیز گشایش خواهد یافت.
P-1.jpg P-2.jpg
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه