pt

تصویرگران به خانه هنرمندان ایران آمدند

۱۰ آبان ۱۳۹۵

مدیرعامل انجمن تصویرگران با بیان اینکه در هفتۀ تصویرگری بخشی به زنده‌یاد پرویز کلانتری اختصاص داده شده، گفت: قصد داریم در این هفته با نمایش جنبه‌های مختلف تصویرگری، هنرمندان این رشته را با جهان گسترده‌ای از این هنر آشنا کنیم.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران به نقل از ایلنا، هفتۀ تصویرگری همزمان با برگزاری نشست‌هایی در این رابطه و بخشی برای بزرگداشت زنده‌یاد پرویز کلانتری در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است.

کمال‌ طباطبایی با اشاره به برگزاری هفته تصویرگری اظهارکرد: این نمایشگاه که در پنج بخش با موضوع ما تصویرگر هستیم که شامل بیشترین بخش این نمایشگاه است، بخشی برای یادبود پرویز کلانتری و سه بخش دیگر با عنوان جهان افسون، جهان کمیک و جهان دیزاین از سوی انجمن تصویرگران در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است. در این نمایشگاه بخشی به بزرگداشت زنده‌یاد پرویز کلانتری اختصاص داده شده و تصاویری از آثار اورجینال این هنرمند با عنوان «کلانتری که تصویرگر بود» به نمایش گذاشته شده است.

او با اشاره به نشست‌هایی با موضوع تصویرگری در ادامه این نمایشگاه گفت: ما از تصویرگرانی که عضو انجمن هستند خواستیم تا آثاری برای این نمایشگاه به ما ارائه دهند و از میان آثار ارسال شده دو اثر از هنرمند برای نمایش در این نمایشگاه انتخاب شد. همچنین در نشست‌هایی که در این دوره برگزار می‌شود به موضوع کپی‌رایت نیز می‌پردازیم.

عضو انجمن تصویرگران با بیان اینکه در کشورما تصویرگری علی‌الظاهر برای کتاب کودک در جامعه شناخته شده، گفت: یکی از بخش‌هایی که در این نمایشگاه ارائه شده بخش جهان تصویرگری است که به ارائه آثاری می‌پردازد که در زمینه بزرگسال، تبلیغات و... است. آثاری که در خارج از کشور پذیرفته می‌شود و به قیمت‌های بسیار خوبی از تصویرگران ما خریداری می‌شود.

طباطبایی افزود: در حقیقت از تصویرگری درعرصه‌های سینمایی، انیمیشن و... نیز استفاده می‌شود و قصد داریم در این نمایشگاه به جنبه‌های مختلف تصویرگری نیز پرداخته شود تا تصویرگران بدانند عرصه‌های دیگری غیر از کتاب کودک برای تصویرگران نیز وجود دارد چراکه پتانسیل انتشارات کودک در این حد نیست که پاسخگوی تمامی تصویرگران ما باشد در حالی‌که پتانسیل عرصه‌های دیگر تصویرگری بسیار غنی و موثر است.

ساناز فخرآذری یکی از تصویرگرانی است که آثارش در این نمایشگاه و در بخش تبلیغات به نمایش گذاشته‌ شده‌، با بیان اینکه از ابتدای ورودش به بازار کار در زمینه تبلیغات کار کرده، گفت: اولین‌ کارهایی که ارائه دادیم درباره تبلیغات مواد خوراکی بود و با تصاویری که برای آن تبلیغ ارائه دادیم باعث شد تا استقبال خوبی از تصویرگری در زمینه تبلیغات شود.

او ادامه داد: متاسفانه در بیشتر موارد تصویرگری در کشور ما در کتاب کودک خلاصه می‌شود در حالی‌که می‌توان از این هنر در همه جا از جمله طراحی لباس، کیف، تبلیغات، انیمیشن، سینما و... استفاده کرد.

این تصویرگر درباره عدم استفاده برخی از شرکت‌های تبلیغاتی از تصویرگران گفت: یک تصویرگر باید بتواند تا اعتماد مشتری را جلب کند و این ‌تنها با ارائه آثار خوب به دست می‌آید قطعا استفاده از تصاویر جذاب باعث می‌شود تا مشتری نیز این نوع کار بجای استفاده از عکس‌های تکراری انتخاب کند.

محمد حسین توکلی تصویرگر نیز با اشاره به اینکه سه نمایشگاه در حاشیه هفته تصویرگری در حال برگزاری است، گفت: این نمایشگاه‌ها با موضوع جهان کمیک، دیگری در حوزه کانسپت تبلیغاتی است و همچنین بخش دیزاینکه در آن هم آثار تبلیغاتی در رسانه‌ها، اپلی‌کیشن‌ها موبایل و آثار مطبوعاتی و در کل به نقش تصویرسازی در دیزاین پرداخته شده است.

او ادامه داد: هدف اصلی انجمن تصویرگران در کنار معرفی هنرمندان این عرصه شناسایی جنبه‌های مختلف تصویرگری است و بگوییم که تصویرگری فقط در تصاویر داستانی و روایی محدود نمی‌شود بلکه می‌تواند حوزه‌های مختلفی را شامل شود. راه طولانی است اما معتقدم این نمایشگاه‌ها می‌تواند شروع خوبی برای ما باشد.

هفتۀ تصویرگری از هفتم تا چهاردهم آبان در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه