pt

عاشورا به روایت 20 تصویرگر

۱۲ آبان ۱۳۹۵

نمایشگاه گروهی تصویرسازی عاشورا تا ایام اربعین در نگارخانۀ لاله ادامه خواهد یافت.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، این نمایشگاه، 20 اثر از 20 هنرمند شامل اکبر نیکان‎پور، عطیه مرکزی، کمال طباطبایی، کیوان عسگری، پژمان رحیمی‌زاده، کیانوش غریب‎پور، نگین احتسابیان، راهله برخورداری، علی بوذری، ماهنی تذهیبی، هدا حدادی، سحر حقگو، مهکامه شعبانی، امیر شعبانی‎پور، نوشین صفاخو، حسام‎الدین طباطبایی، حسن عامه‎کن، علیرضا گلدوزیان، مانلی منوچهری و رضا مکتبی را به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه تصویرسازی عاشورا با هدف توجه به حماسۀ عاشورا، از منظر هنر تصویرگری به وقایع‎نگاری عاشورا می‎پردازد. آثار ارائه شده، فارغ از متن و به صورت تصویرسازی مستقل خلق شده‎اند. برخی از هنرمندان با الهام گرفتن از تصاویر عامیانه، نگارگری و چاپ سنگی، جامۀ نوینی بر پیکرۀ سنت تصویرسازی عاشورایی پیشینیان پوشانده‎اند و برخی نیز با رویکردهای معاصر و جدید، تصاویر خود را خلق کرده‎اند. با این حال، آنچه که نقطۀ اشتراک میان این تصاویر به شمار می آید، روایتی خلاقانه و بدیع از نبرد خیر و شر است. 

علاقه‎مندان می‎توانند برای بازدید از نمایشگاه تا 2 آذر از ساعت 9 تا 19 به نگارخانۀ لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله  مراجعه کنند.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه