pt

نشان آبان بر سینۀ برگزیدگان نشست

۱۵ آبان ۱۳۹۵

در مراسم اختتامیۀ هفته تصویرگری چهار برگزیدۀ نشان آبان معرفی شدند.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، نشان آبان در چهار شاخه به برگزیدگان زیر اهدا شد: 

نشان آبان به "نام آشنای تصویرگری" تقدیم شد به غلامعلی مکتبی به دلیل یک عمر فعالیت پرثمر، پرکار و مؤثر و پایبندی به معیارها و ارزش‌های تصویری معیار اهدا شد به از پیشکسوتان هنر تصویرگری. 

نشان آبان به "نام بزرگ تصویرگری" تقدیم شد به محمدعلی بنی اسدی به دلیل حضور مؤثر علمی و عملی در عرصۀ تصویرگری و توجه به الگوسازی و تربیت نسل بعد از خود. 

نشان آبان به "نام همگام تصویرگری" تقدیم شد به محمود رضا بهمن‎پور به دلیل نقش مهم او در تأسیس ستاد تصویرگری و پس از آن انجمن تصویرگران ایران. 

نشان آبان به "نام نوی تصویرگری" تقدیم شد به غزاله بیگدلو به دلیل اصالت در تصویرسازی و پیمودن مسیری نو در آفرینش آثار خود. 

برگزیدگان نشان خود را از دستان فریده شهبازی، محسن حسن‎پور، کیانوش غریب‎پور و کمال طباطبائی دریافت کردند.

15 آبان روز تصویرگری اعلام شد
پیش از مراسم اهدای نشان آبان کیانوش غریب‎پور دبیر هنری هفتۀ تصویرگری 95، در سخنان خود براساس بررسی‎های انجام شده در هیئت مدیرۀ انجمن تصویرگران، روز 15 آبان را به عنوان روز تصویرگری اعلام کرد. 

وی در ادامه نشان آبان را یک نشان افتخار عنوان کرد و گفت: اعضای داوران همچون هیئت منصفه با توجه با اشرافی که در زمینه‎های مختلف تصویرگری و فرهنگی دارند سعی کردند که در انتخاب افراد تمام جوانب را در نظر بگیرند. 

پیش از او نیز محسن حسن‎پور رئیس هیئت مدیرۀ انجمن تصویرگران در سخنان خود ضمن تشکر از حضور پرشور تصویرگان در این هفته، از جدیت انجمن برای برگزاری پیوسته و مداوم هفتۀ تصویرگری خبر داد.  

وی این برنامه را عاملی برای همبستگی و انسجام بین تصویرگران جوان و تصویرگران باسابقه تر عنوان کرد و گفت: سعی خواهیم کرد تقویم برنامه‎های انجمن را به نحوی تنظیم کنیم که مجمع عمومی سالانۀ اعضا نیز در همین هفته و با شور بیشتری برگزار شود. 

علی شهرکی عضو هیئت مدیره و عضو شورای عالی خانۀ هنرمندان ایران نیز با اشاره به اینکه اولین هفتۀ تصویرگری در سال 90 برگزار شد سابقۀ برگزاری هفتۀ تصویرگری را به اوایل دهۀ 80 مربوط دانست که نمایشگاه سالانۀ اعضای انجمن تصویرگران با عنوان‎های مختلف نظیر "ما تصویرگر هستیم" در قالب برگزار می‎شد.

چشم‎انداز انجمن امیدوار کننده است
محمدعلی بنی اسدی نیز پس از دریافت نشان آبان در سخنانی کوتاه چشم‎انداز و نگاه هیئت مدیرۀ انجمن را خوب و امیدوار کننده ارزیابی کرد و گفت: البته من به خاطر دریافت این نشان چنین دیدگاهی پیدا نکرده‎ام چرا که عادت ندارم به دنبال چنین مسائلی باشم اما با صحبت‎های امروزم با دوستان هیئت مدیره دیدم که هدف‎های قابل تأمل و خوبی وجود دارد و می‎توان به آینده امیدوار بود.

با تمام وجود برای کودکان کار کنید
غلامعی مکتبی نیز پس از دریافت نشان آبان در سخنان شیرین خود ضمن بیان این موضوع که هرچه برای کودکان کار کنیم کم است از تصویرگران خواست که با تمام وجود برای کودکان کار کنند. 

محمود رضا بهمن‎پور نیز در سخنانی پس از دریافت نشان آبان ضمن تشکر از انجمن تصویرگران ریشۀ تصویرگری را به فعالیت هنرمندانی دانست که حتی ممکن است بسیار از افراد نام آنها نشنیده باشند. 

وی پس از نام بردند از برخی از این چهره‎ها فرشید مثقالی را به عنوان فردی که تصویرگری ایران را در جهان مطرح کرد نام برد.  

بهمن‎پور با زنده کردن یاد مرتضی ممیز از او به عنوان یکی از عوامل مهم برگزاری نمایشگاه‎های تصویرگری در ستاد تصویرگری نام برد. 

در بخش دیگری از این مراسم سید مجتبی موسوی سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان یکی از حامیان ففته تصویرگری به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به فعالیت‎های این مجموعه در اجرای طرح اخیر نقاشی‎های دیواری آن را طرحی با رویکرد تصویرگری عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد تا در آینده نیز چنین پروژه‎های با افزایش ذائقۀ هنری مردم شهر تهران انجام شود. 

در پایان مراسم کیک هفتۀ تصویرگری با تصویر نشان آبان توسط غلامعلی مکتبی بریده و در میان حاضران توزیع شد. 

هفتۀ تصویرگری با برگزاری نمایشگاه ما تصویرگر هستیم ویژۀ اعضای انجمن تصویرگران، نمایشگاه آثار تصویرسازی پرویز کلانتری، نمایشگاه‎های جهان افسون، جهان دیزاین و جهان کمیک و چهار نشست تحصصی 7 تا 14 آبان در خانۀ هنرمندان ایران برگزار شد.
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه