pt

ارتفاعات فراموشی؛ تجربه‎های دیداری 10 هنرمند

۰۲ آذر ۱۳۹۵

نمایشگاه "ارتفاعات فراموشی" از مجموعۀ تجربه‎های دیداری با آثار 10 هنرمند در نگارخانۀ لاله برگزار می‎شود.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، این نمایشگاه آثاری از مرضیه بقایی، هیدا اسحاقی، بصیرا بلبلی، نیلوفر دادرس، آوا زاغی، سپیده کاظمی، سوده کریمی، معصومه مقیمی، افسانه عقیلی و سمانه سمیره را با انتخاب کیوان عسگری به نمایش خواهد گذاشت.

در بخشی از بیانیه نمایشگاه آمده است:
اثــر هنــری، واقعــه‎ای اســت کــه از واقعیــت می گریــزد. ایــن میــل مبهم به خلق کــردن، در مراحــل ظهــور و عبــور از لایه‎هــای ذخیــره شــده و فرامــوش شــده ذهن می‎گذرد، ضمیر پنهــان را در نوردیده، به حباب محافظش تلنگر زده، از آن می‎رهد و حقیقــت را آشــکار می‎ســازد. نتیجــه و فرآینــد شــکل‎گیری اثــر هنــری از پیــش تعییــن شــده نبــوده و از جنبه‎هــای نهفتــه و بــه فراموشــی ســپرده شــده؛ ادراک حســی، احساســی و رفتــاری، در طــول دوره‎هــای زندگــی وتجربه‎هــای زیســتی هــر انســانی (به طــور کاملاً منحصربــه فــرد ) ریشــه و مایــه می‎گیــرد و در نهایــت آنچــه در حــوزه خلاقیــت و در حیطــۀ هنرهــای تجســمی و در طــول تاریــخ شــاهد آن بــوده و هســتیم؛ همانــا قــدم گذاشــتن در مســیر شــناخت و درک ماهیــت وجــودی، بــا اســتفاده از عالی‎تریــن نــوع ابــزار خودشناســی یعنــی، هنــر است؛ کــه ایــن، مهمتریــن دســت آورد زندگــی هــر انســان بــوده و خواهــد بــود، یعنــی: جســتجو در جهت کشف ماهیــت، موجودیــت و فردیــت انســانی در این نمایشگاه آثاری از به نمایش گذاشته خواهد شد. 

ارتفاعات فراموشی جمعه 5 آذر 95 از ساعت 16 تا 20 آغاز می‎شود و تا 16 آذر از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19 به استثنای ایام تعطیل ادامه خواهد داشت. نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد.

 

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه