pt

برگزیدگان کتاب آرایی دینی معرفی شدند

۰۴ دى ۱۳۹۵

در مراسم اختتامیه همایش کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی از آثار برتر در این زمینه تجلیل شد.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران به نقل از مهر، در این مراسم از سمائه شریفی و میثم موسوی  به عنوان برگزیدگان بخش تصویرگری و زهره محمدی معین به عنوان برگزیدۀ بخش آثار تجربی تصویرسازی تقدیر شد.

رونمایی از مجموعه مقالات دومین همایش هنر و تبلیغ با محوریت کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی با ۱۶ مقاله منتخب و تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های موفق در حوزه کتاب آرایی دینی از برنامه‌های این همایش بود. 

هیئت داوران بخش پژوهش پس از بررسی مقالات، کتاب‌ها و پایان نامه‌های رسیده، در بخش کتاب و پایان نامه هیچ پژوهشی را دارای رتبه ندانسته و در عین حال به سبب تلاش‌ها و نگاه ویژه کتاب «جلدسازی ایرانیان از سلجوقیان تا قاجار» اثر مصطفی رستمی به عنوان اثر برگزیده این بخش معرفی شد. 

مقاله «تهذیب تیموری و جایگاه آن در کتاب آرایی نسخ قرآنی» اثر حسن محمدی، مقاله «میراث کتاب آرایی هندی د رگستره تمدن اسلامی» اثر محمد حسین سلیمانی و مقاله کتاب آرایی در تمدن شیعی، بررسی خمسه نظامی موجود در مدرسه عالی سپهسالار اثر مرضیه علی‌پور به ترتیب رتبه‌های سوم، دوم و اول را کسب کردند. 

همچنین در آثار تجسمی بخش رقابتی زهرا میبدی در رشته کتابت شایسته تقدیر شناخته شد و آثار خوشنویسی محمد تقی اسدی و حجت الاسلام حمید فولادزاده به عنوان اثرهای برگزید معرفی شدند. 

در رشته جلد سازی اثر جلد قرآن کریم مهدی افشاری مهر به عنوان اثر برگزیده و در تذهیب و تشعیر اثر حسین رضا ونکی فراهانی و اثر مرجان اسفندی میلاجردی شایسته تقدیر معرفی شدند. 

در بخش طرح جلد اثر جوشکاری، ازدواج عاقلانه، آسان و به موقع اثر فرهود مقدم رتیه سوم، طرح جلد کتاب این پنج تن، داستان‌های زندگی اهل بیت(ع) و پیوند جان و جانان اثر زینب ربانی رتیه دوم و در ‌نهایت طرح جلد کتابژ و آنکه دیرتر آمد اثر سعید صفارنژاد رتبه نخست را کسب کردند. 

اثر محمود بازدار در بخش صفحه آرایی شایسته تقدیر شد و اثر احسان و علی جعفر پیشه رتبه اول را کسب کرد همچنین در بخش صفحه آرایی کودک و نوجوان اثر سعید صفارنژاد و اثر خانم‌ها نگین حاج زوار و فریده ذبیحیان به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. 

اثر امیر مصباحی در بخش طراحی حروف شایسته تقدیر شد. همچنین در بخش تجربی احیا تراث اثر مرضیه عرفان‎منش و در بخش آثار تجربی جلدسازی اثر فاطمه اخوان شایسته تقدیر شناخته شد. 

این مراسم ظهر پنج‌شنبه 2 دی 95 در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه