pt

کتاب سال، شاخصی برای تحولات تصویرگری است

۱۱ دى ۱۳۹۵

کیانوش غریب‎پور در مراسم رونمایی کتاب سال تصویرگران 1395، به عنوان پنجمین دوره این کتاب‎های دایرکتوری، آنها را علاوه بر معرفی تصویرگران به بازار کار، شاخصی برای بررسی تحولات تصویرگری ایران در مرور زمان دانست. 

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، کیانوش غریب‎پور از بانینان شکل‎گیری اولین کتاب سال تصویرگران در این مراسم در مورد لزوم انتشار کتاب سال گفت: این کتاب برای معرفی تصویرگران برای انجمن اهمیت زیادی دارد و موضوع انتشار پنجمین دورۀ آن از هئیت مدیرۀ قبلی مطرح بود که خوشبختانه توسط هیئت مدیره کنونی انجام شد. اما این تردید را نیز داشتیم که با توجه به رشد شبکه‎های اجتماعی مجازی و برنامه‎های ارتباطی و اینترنتی و معرفی گسترده آثار توسط هنرمندان آیا انتشار کتاب سال می‎تواند مفید و کارآمد باشد یا خیر! برای همین در یکی از نشست‎های تخصصی اتاق روشن از تصویرگران حاضر نظرسنجی کردیم که تقریباً همۀ آنها به انتشار کتاب رأی مثبت دادند و انجمن را در ادامه مسیر مصمم‎تر کردند.

رئیس اسبق هیئت مدیرۀ انجمن تصویرگران همچنین در مورد جایگاه کتاب سال تصویرگران گفت: درست است که فضای زیادی برای معرفی آثار تصویرگران به وجود آمده است اما با توجه به اینکه آثار موجود در این کتاب از فیلتر داوران گذشته است اعتبار حرفه‎ای بالاتری دارد و سفارش‎دهندگان می‎توانند با اطمینان بیشتری به آن رجوع کنند. علاوه بر آن کتاب سال تصویرگران شاخصی برای نمایش تحولات تصویرگری ایران در مرور زمان خواهدبود. 

ابراهیم حقیقی از پیشکسوتان هنر تصویرگری و گرافیک نیز با اشاره به فعالیت انجمن‎های گرافیک و تصویرگران گفت: آن طور که از دور شاهد بوده‎ام انجمن تصویرگران ایران فعالیت‎های خوب و زیادی داشته است و دوستان باید توجه کنند که باید برای رشد فعالیت‎های انجمن‎ها به یاری آنها بیایند و همه چیز را تنها از آن پنج نفری که در هیئت مدیره هستند نخواهند. 

در ادامه کمال طباطبائی مدیرعامل انجمن تصویرگران و مدیر پروژۀ کتاب سال به ارائه گزارشی از روند اجرای کتاب سال، قبل از فراخوان تا چاپ آن پرداخت و گفت: از همۀ دست‎اندرکاران و همکارانی که ما را در این پروژه که اکنون به دلیل تداوم آن دیگر به پروسه بدل شده است تشکر می‎کنم؛ چراکه با زحمت آنها بود که اکنون در اینجا هستیم و کتاب را داغ داغ خواهیم دید. 

علی هاشمی‎شهرکی عضو هیئت مدیره انجمن تصویرگران نیز با اشاره به همکاری خوب انتشارات پویانما در تولید این کتاب گفت: در گذشته انجمن تصویرگران خود همۀ امور تولید کتاب از ابتدا تا انتهای انجام می‎داد اما در این دوره بخش هنری و حرفه‎ای کار را خود انجمن انجام داد و با اطمینان خاطر امور فنی و تخصصی چاپ و نشر به انتشارات پویانما سپرده شد که با زحمات آن، کتابی ارزنده در اختیار ما قرار گرفته است. این انتشارات در گذشته هم با انجمن گرافیک همکاری داشته و تعداد زیادی از آثار نفیس هنری به ویژه در زمینۀ گرافیک را منتشر کرده است.  

در ادامۀ مراسم محمدعلی بنی‎اسدی، ابراهیم حقیقی، پژمان رحیمی‎زاده، مدیر هنری کتاب سال، مهدی رضایی مدیر انتشارات پویانما و اعضای هیئت مدیرۀ انجمن تصویرگران با حضور درجایگاه، از کتاب سال تصویرگران 1395 رونمایی کردند. 

این مراسم ساعت 17 جمعه 10 دی با استقبال چشمگیر هنرمندان و علاقه‎مندان در تالار استاد شهناز خانۀ هنرمندان ایران برگزارشد.

دیدن گزارش تصویری مراسم

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه