pt

دیدار؛ نمایشگاه آثار پیشگامان ارمنی هنر معاصر ایران

۱۴ دى ۱۳۹۵

آثار پنج هنرمند ارمنی تأثیرگذار بر هنر معاصر ایران در حوزۀ هنرهای تجسمی در قالب نمایشگاهی با عنوان "دیدار" در نگارخانۀ مریم به نمایش در می آید.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، لیلیت تریان (مجسمه‎ساز)، سرژ آواکیان (گرافیست)، ادمان آیوازیان (نقاش و معمار)، سیمون آیوازیان (نقاش، معمار و عکاس) و گارنیک دَرهاکوپیان (نقاش و معمار) هنرمندان حاضر در این نمایشگاه‎اند که هر یک راه و روشی اختصاصی را در هنر خود برگزیده‎ و در شکل‎گیری هنر معاصر ایران نقش به سزایی ایفا کرده‎اند.   

 

بهنام کامرانی هنرمند، محقق و پژوهشگر هنرهای تجسمی دربارۀ این نمایشگاه می‎نویسد:

«فرهنگ و هنر ارامنه همزیستی پایداری با فرهنگ ایرانی داشته است. هنر ارمنی در ایران هم از آن تغذیه کرده، هم بر آن تأثیر گذاشته است. نام‎های بسیاری را می‎توان برشمرد که هرکدام لهجه‎ها و عناصر تازه‎ای را به داشته‎های تصویری اضافه کرده‎اند.

نمایشگاه حاضر هنرمندانی از رسانه‎های مختلف را در برمی‎گیرد. برخی از اینان نه تنها در مقام هنرمند بلکه به خاطر استادی و تأثیر بر نسل‎هایی از شاگردان، هنر این سرزمین را بالنده‎تر کرده‎اند. عناصر آثار این هنرمندان قدرتمند و ساده اما همراه با روحی از بیانگری و غناست. گردآوری این آثار کمک می‎کند تا این آثار بیشتر در معرض دید و فکر قرار گرفته و راه برای پژوهش‎های آینده هموارتر شود.»

قرار است در مراسم آغاز این نمایشگاه که به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ص)، جمعه 17 دی از ساعت 16 تا 20 برگزار می شود، صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفۀ ارامنه تهران، خانلریان نمایندۀ شمال و مرکز ارامنه تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای خلیفه‎گری ارامنه تهران و جمعی از هنرمندان مجسمه‎ساز، نقاش و گرافیست حضور یابند. 

دیدار تا 22 دی از ساعت 11 تا 18 به روی علاقه‎مندان گشوده خواهدبود. نگارخانۀ مریم در خیابان کریم‎خان زند، نبش خیابان نجات اللهی(ویلا)، بوستان حضرت مریم (س) واقع است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه