pt

اولین نمایشگاه سالانۀ تصویرگری سپید آغاز شد

۲۱ دى ۱۳۹۵

اولین نمایشگاه سالانۀ آثار برگزیدۀ گروه هنر و دیزاین سپید، با موضوع «ایده‌هایی برای کتاب‎های تصویری در ایران» از 20 دی 95 در نگارستان اشراق قم آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، فریدالدین ملائی، مدیر گروه هنر و دیزاین سپید در رابطه با آثار این نمایشگاه گفت: بسیاری از آثار انتخاب‌شده برای این نمایشگاه، در قالب کتاب‌های تصویری ناشران معتبر ایران و جهان منتشر شده و تعدادی از آنها به جشنواره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی راه یافته‎اند. 

ملائی افزود: این آثار، دستاورد دو سال تلاش تخصصی تصویرگران گروه سپید برای دستیابی به شیوه‌هایی در تصویرگری است که صرفاً جنبۀ هنریِ خاص فهم ندارد؛ بلکه قابلیت‌هایی بومی را در تولید کتاب‌های تصویری برای مخاطب کودک و نوجوان ایرانی نیز دنبال می‌کند.

وی گفت: از منظر تخصصی و علمی، در پی آن بوده‌ایم که تصویرگران گروه ضمن تسلط بر کیفیت هنری مناسب، قابلیت ارتباط بصری با مخاطبان در گروه‌های سنّی مختلف را نیز داشته باشند. بسیاری از این آثار در قالب کتاب‌های تصویری برای کودکان و نوجوانان توسط ناشران معتبری مثل نشر شبنم (وابسته به مؤسسه دارالحدیث)، نشر رنگین‌کمان (وابسته به مؤسسۀ بوستان کتاب)، نشر زنبور طلائی و انتشارات Hevenlywise Books (ناشر کتاب‌های شیعی در ایالات متحده امریکا) منتشر شده است. همچنین تعدادی از این آثار به جشنواره‌‌های داخلی و بین‌المللی تصویرگری کتاب، مانند: نامی کره، شارجه، بلگراد و دوسالانۀ ملی نگارگری ایران راه یافته و به نمایش گذاشته شده است.

مدیر گروه هنر و دیزاین سپید از برگزاری این نمایشگاه به صورت سالانه خبر داد و گفت: حلقۀ مفقودۀ تصویرگری در ایران، استفادۀ حداکثری از دانش تصویرسازی در کنار توجه به ادراکات مخاطبان است که باعث شده کتاب‌های تصویری موجود، کمتر با اقبال ناشران و مصرف‌کنندگان کالاهای فرهنگی_هنری روبرو شود و از طرف دیگر، برای رقابت تصویرگران ایران با تصویرگران حرفه‌ای در سطح بین‌المللی ظرفیت تمام عیاری ایجاد نکند. 

این نمایشگاه که تا 30 دی برپا خواهد بود، 107 اثر تصویرگری داستانی و غیرداستانی را به نمایش گذاشته است. از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه برگزاری دو نشست علمی با موضوع «کتاب‎های تصویری کودکان» با سخنرانی اساتید صاحب‌نام، خواهدبود.

نگارخانه اشراق در خیابان صفائیه شهر قم قرار دارد و از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 20 میزبان بازدیدکنندگان خواهدبود.

5755411w.jpg 32977933w.jpg 22.jpg
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه