pt

دومین جایزه سپیدار به پایان خود رسید/ از دور بعد تصویرگری نیز اضافه خواهد شد

۲۸ دى ۱۳۹۵

دبیر دومین جایزه سپیدار ضمن اعلام برگزاری مراسم اختتامیه این جایزه همزمان با روز هوای پاک، از افزوده شدن بخش تصویرگری به دوره بعدی این جایزه خبر داد.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران ایران به نقل از آنا، فریدون عموزاده خلیلی در نشست خبری این جایزه در 25 دی، در مورد افزوده شدن بخش تصویرگری به این جایزه گفت: قرار است در فراخوان دوره بعدی که تا پیش از پایان امسال منتشر می‎شود، شعرها و داستان‌هایی را به بچه‌ها و بزرگسال‌ها ارائه کنیم تا برای آنان تصویرگری کرده و آثار مصوری را خلق کنند. 

وی در مورد آثار ارسالی به بخش‎های مختلف این جایزه  گفت: در این دوره 500 اثر از شاعران و نویسندگان بزرگسال و 1200 اثر از کودکان و نوجوانان به دست‌مان رسید که به لحاظ کمی و کیفی وضعیت قابل دفاع و امیدوارکننده‌ای داشتند. 

عموزاده ضمن بیان این مطلب که در بخش شعر بزرگسال 19 اثر، داستان بزرگسال 20 اثر و آثار کودک و نوجوانان 34 اثر به مرحله نهایی رسیده‌اند، گفت: ویژگی این آثار این است که از سراسر جغرافیای ایران هستند و این نشان می‌دهد تمام بچه‌های ایران به ضرورت توجه به محیط‌زیست پی بردند. 

دبیر جایزه سپیدار گفت: شعار جایزه ما «زمین ما را بچه‌ها سبز خواهند کرد» است، زیرا معتقدیم این بچه‌ها هستند که می‌توانند حال طبیعت را خوب کنند و هدف ما کمک گرفتن از انگیزه پاک بچه‌ها است. 

وی درباره بخش‌های کودکان و نوجوانان در مورد بخش های جدید این دوره گفت: به جز بخش شعر و روزنامه‌دیواری، امسال بخش فیلم، عکس و کار گروهی را نیز اضافه کرده‌ایم و خوشبختانه آثار جالبی در این حوزه‌ها به دست ما رسیده است. 

عموزاده خلیلی درباره حمایت از آثار برگزیده افزود: یکی از رویکردهای ما انتشار آثار برگزیده در این جایزه است که طبق آن، کتاب‌های دوره قبلی در حال انتشار هستند. با این رویکرد هم به حمایت از نویسندگان خواهیم پرداخت و هم به فرهنگ زیست‌محیطی کمک می‌کنیم، چرا که به نظر ما ادبیات بهترین ابزار برای ترویج این فرهنگ، خصوصا برای بچه‌ها است. 

این نویسنده پیشکسوت در حوزه کودک و نوجوان گفت: یکی دیگر از اهداف و رویکردهای ما این است که بچه‌هایی که در جشنواره سپیدار شرکت می‌کنند، عضو باشگاه محیط‌زیستی سپیدار نیز بشوند که در این مسیر اطلاعات آنها جمع‌آوری شده و به مرور بر اعضای این باشگاه اضافه می‌شود. ما قصد داریم در آینده برنامه‌های آموزشی و پرورشی خاصی را برای اعضای این باشگاه داشته باشیم. 

این جایزه با رویکردی زیست محیطی در دو گروه سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در دو بخش آثار ادبی و غیرادبی برای کودکان و نوجوانان و بخش آثار ادبی چاپ‌نشده برای نویسندگان و شاعران فراخوان خود را در فروردین  95 منتشر کرده بود. 

مراسم اختتامیه این جایزه روز چهارشنبه 29 دی همزمان با روز ملی هوای پاک از ساعت 15 با تقدیر از برگزیدگان در بخش های مختلف آن، در خیابان حجاب، سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‎های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‎شود.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه