pt

شاعرانه‎ها؛ گذر از یک رویا

۲۸ دى ۱۳۹۵

نمایشگاه گروهی "شاعرانه‎ها؛ گذر از یک رویا" با آثاری از 21 هنرمند تصویرگر و نقاش در نگارخانۀ لاله برگزار می‎شود.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران ایران، هدا حدادی در بیانیه این نماشگاه چنین نگاشته است:
«بوده‎اند و خواهند بود کسانی که در پاسخ چراهای علمی یا اما و اگرهای زیستی یا کنش و واکنش های فلسفی به خلق هنر پرداخته باشند اما در اطراف ما، هنرمندان کسانی هستند که لحظه‎های شاعرانه را تجربه کرده‎اند. 
در اطراف ما، هنر شعر است و شعر هنر است. حس‎های رقیق، شاعرانه‎های لطیفند وحس‎های غلیظ، شاعرانه‎های کوبنده.
تجربه‎های شاعرانه، توصیف چیزهای معمولی ومتداول است در حالی که در سُس احساسات شدید فرو برده شده‎اند.
بیان چیزهایی است که درشرایط معمول و برای افراد عادی درد و سرخوشی ندارد اما در همان شرایط برروح یک هنرمند بهجت و شیدایی می‎فشاند.
ثبت لحظه‎هایی است که در غفلت نگاه‎های شاعرانه و ذهن‎های جستجوگر، به سرعت محو می‎شوند.
این نمایشگاه، محصول شکار و ثبت این لحظه‎های شاعرانه توسط هنرمندانی است که شعر را نه به کلمه، که با ابزار بصری می‎سرایند.

و سروده‎هایشان را در معرض سرایش مجدد مخاطب قرار می‎دهند تا  شعر بر شعر نگاشته شود و زایش شاعرانه‎ها، گذر از رویا و پیوستن به واقعیت شود.» 

نگین احتسابیان، بنفشه احمدزاده، فریبا افلاطون، پونه اوشیدری، مرجان ثابتی، هدی حدادی، لیلی درخشانی، فاطمه رادپور، پژمان رحیمی‎زاده، پیمان رحیمی‎زاده، امیر سقراطی، مهکامه شعبانی، کمال طباطبایی، نجوا عرفانی، کیوان عسگری، کیانوش غریب‎پور، بهرام کلهرنیا، نرگس محمدی، عطیه مرکزی، مانلی منوچهری و مرجان وفاییان هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند. 

آیین گشایش نمایشگاه جمعه 1 بهمن 1395 از ساعت 16 تا 20 برگزار می‎شود و تا 12بهمن، به غیر از روزهای تعطیل، از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19 و پنجشنبه تا ساعت 16 به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهدبود. 

نگارخانۀ لاله در خیابان فاطمی، جنب هتل لاله واقع شده است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه