pt

فراخوان جشنواره تخم مرغ‎های نوروزی

۰۵ بهمن ۱۳۹۵

سازمان زیباسازی شهر تهران در پیشواز از بهار 1396 و همزمان با برگزاری سالانه هنرهای شهری بهارستان، سومین جشنواره هنری تخم مرغ‎های نوروزی را در دو بخش حرفه‎ای و دانشجویی برگزار می‎کند. این جشنواره با هدف خلق آثار هنری به روش یکی از رسوم بومی ایران جهت ایجاد شور و نشاط در جامعه و زینت بخشی به فضای شهری در ایام نوروزاز طریق مشارکت هنرمندان رشته های تجسمی، برگزار می‎شود.

مشخصات جشنواره:
همانگونه که گفته شد این دوره شامل دو بخش حرفه‎ای و دانشجویی است. تفاوت این دو بخش در سطح حرفه‎ای، نوع قضاوت و مبلغ هدیه وروودی آن است. این دوره نیز مانند دوره‎های قبلی احجام تخم مرغ شکل به ابعاد 150 سانتی متر ارتفاع و قطر 1 متر آماده اجرای ایده‎های برگزیده هنرمندان خواهد بود. ایده‎پردازی می‎تواند برای همه تکنیک‎ها با انواع رنگ یا پیوست هرنوع تکنیک تجسمی روی حجم تخم مرغ طراحی شود. اجرای آثار در فضای باز و مکان‎های عمومی خواهد بود که دبیرخانه رویداد به هنرمندان اعلام خواهد کرد. آوردن رنگ، قلم مو و کلیه ابزار به عهده هنرمندان و پشتیبانی به عهده سازمان است.

شرایط شرکت:
در بخش حرفه‎ای تمامی هنرمندان رشته های تجسمی (نقاشی، گرافیک و تصویرسازی، مجسمه‎سازی ...) می توانند در این جشنواره شرکت کنند. هر هنرمند می‎تواند حداکثر 3 طرح را به دبیر خانه ارسال کند.
بخش دانشجویی مختص دانشجویان رشته‎های هنری در مقاطع تحصیلی دانشگاهی تا کارشناسی ارشد است.

نحوۀ ارائه آثار:
متقاضیان می‎توانند با مراجعه به دبیرخانه فرم ثبت‎نام (فرم 1و2) را همراه با فایل تایپی و تصاویر آثارو بر روی CD با فرمت JPEG و کیفیتDPI 300 به دبیر خانه تحویل دهند. تصویر ماکت یا طرح به صورت سه بعدی اختیاری است. اندازه پرینت فرم شماره 1 در قطع A4 و پرینت فرم شماره 2 در قطع A3 است.
متقاضیان شرکت در بخش دانشجویی در فرم ثبت‎نام (متقاضی شرکت در بخش دانشجویی هستم.) را علامت بزنند و کپی کارت دانشجویی را پیوست فرم ثبت‎نام کنند.

برای دریافت فرم‎های ثبت نام اینجا و اینجا را کلیک کنید.

گاه شمار فراخوان:
- مهلت ارسال آثار تا 20 بهمن 1395
- تاریخ اجرا تا قبل از 25 اسفند (تاریخ دقیق متعاقباً اعلام خواهد شد.)

هدیه ورودی جشنواره:
به کلیه هنرمندان منتخب در بخش حرفه‎ای که آثار خود را در جشنواره را اجرا کنند مبلغ 15.000.000 ریال به عنوان هدیه ورودی، گواهی شرکت و کتاب جشنواره تعلق خواهد گرفت.

به کلیه هنرمندان منتخب در بخش دانشجویی که آثار خود را در جشنواره را اجرا کنند مبلغ 7.500.000ریال به عنوان هدیه ورودی، گواهی شرکت و کتاب جشنواره تعلق خواهد گرفت.

مکان برگزاری:

در چند موقعیت عمومی شهر تهران که متعاقباً اعلام خواهد شد.

مقررات:
- به هنرمندانی که به دلایل شخصی از ادامه اجرای کار خودداری کنند و یا موفق به اتمام کار در زمان جشنواره نشده و یا کیفیت اجرایی مطلوب و متناسب با طرح نداشته باشند، مبلغ ورودی تعلق نخواهد گرفت. 
-کلیه آثار خلق شده در ایام نوروز در فضاهای عمومی شهر تهران به نمایش گذاشته می‎شود. 
-در صورتی که عدم اصالت طرحی در هر مرحله از جشنواره محرز شود اثر از دور جشنواره حذف شده و مسئولیت پاسخگویی به عهده پیشنهاد دهنده است.
-در صورت به وجود آمدن موارد خاص و خارج از ضوابط جشنواره توسط هر فرد حاضر در جشنواره، تصمیم‎گیری در مورد ادامه حضور فرد با دبیرخانه  خواهد بود.

ارکان جشنواره:
رئیس جشنواره: دکتر عیسی علیزاده
دبیر جشنواره: میثم اربابون
هیئت داوران: خسرو خسروی، کیانوش غریب‌پور، کاظم چلیپا، علی ذاکری، محمدعلی بنی‌اسدی

نشانی دبیرخانه: پاسداران میدان هروی خیابان شهید وفامنش خیابان شهید جمالی شرقی مرکز فعالیت‎های مجسمه‎سازی تهران (نگارخانه برگ)
تلفن و فاکس: 22969742 داخلی 111 و 112

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه