pt

از آنان تا من؛ رنسانسی دیگر

۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

نمایشگاهی از آثار تعدادی از دانشجویان تصویرگری با عنوان "از آنان تا من" در نگارخانۀ مریم به نمایش درآمده است.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران ایران، این نمایشگاه شامل ۵۰ اثر از یاسمن امامی، بهار کیامقدم، ندا قندهاریون، سهیل سراجی و علی صابونچی از دانشجویان تصویرسازی دانشگاه تهران است که تحت نظر مهنوش مشیری تلاش کرده‎اند تا نگاهی نو نسبت به نقاشی‎های کلاسیک دوران رنسانس داشته باشند.
در بیانیۀ این نمایشگاه چنین نوشته شده است: «اگرچه آثار به نمایش درآمده، وامی است که از آثار هنرمندان بنام ناتورالیست، کلاسیست و رئالیست‎های رنسانس گرفته‎شده، ولی منظور، شباهت دو "صورت" با هم نبوده است. بلکه تجلّیِ معنای جدیدی است در قالب "صورتی" کاملاً نو و متفاوت.
در حقیقت هدف از برگزاری این نمایشگاه، تحلیل و بررسی سیر تفکر و تحول هنرمند از آغاز تا انجام است؛ از همان نخستین روز بدویت تا به امروز _روزگار انسان معاصر. در این میان آنچه دو سر این کلاف را بر هم گره زده‎است عصر طلایی رنسانس است و نمایشگاه نام برده سعی بر گشودن این گره و نقطۀ عطف تاریخ هنر دارد؛ تلاش برای آغاز از یک نقطه و پایان یافتن در آن؛ از بدویت انسان غارنشین تا بدویت انسان معاصر. از آنان تا من.»
از آنان تا من، امروز جمعه اول اردیبهشت در ساعت 17 افتتاح شده است و تا یکشنبه، 10 اردیبهشت از ساعت 11 تا 18 به استثنای روزهای تعطیل در نگارخانۀ مریم واقع در پارک مریم در تقاطع خیابان کریمخان و ویلا میزبان علاقه‎مندان خواهد بود.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه