pt

گازی دوباره از سیب طلایی

۱۵ شهريور ۱۳۹۰


راشین خیریه هنرمند توانای ایرانی جایزه سیب طلایی بیست و سومین دوسالانه بین المللی براتیسلاوای 2011 را از آن خود کرد.


به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، پس از داوری هیئت انتخاب کتاب ها متشکل از نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای کتاب کودک محمدعلی بنی‌اسدی، کمال طباطبایی، پژمان و پیمان رحیمی‌زاده، راشین خیریه، علی بوذری، آزاده مدنی، پوپک مقبلی، فرشته نجفی، فرشید شفیعی، حسن عامه‌کن، لیدا طاهری، عاطفه ملکی‌جو، میثم موسوی و مهکامه شعبانی با 19 عنوان کتاب از ناشران داخلی و خارجی در بیست و سومین دوره این دوسالانه حضور پیدا کردند که در میان آن ها راشین خیریه توانست به همراه هنرمندانی از هلند، فرانسه، اسلواکی و کره جنوبی سیب طلایی که جایزه دوم این جشنواره محسوب می شود را به دست آورد.

تاکنون از ایران تنها علیرضا گلدوریان موفق به کسب جایزه اول این دوسالانه باعنوان جایزه بزرگ شده است.

در این دوره 256 تصویرگر در قالب 458 کتاب از 44 کشور شرکت کردند تا شانس به دست آوردن یک جایزه بزرگ 3500 کورنی، پنج سیب طلایی، 10 پلاک ویژه و چهار دیپلم افتخار را داشته باشند.

همچنین سمپوزیوم این دوره در روزهای سوم و چهارم سپتامبر با ارائه 13 مقاله از پژوهش گران کشورهای دانمارک، کره جنوبی، فرانسه، جمهوری چک، ونزولا، کرواسی، ایتالیا، هلند، ایران و اسلواکی با موضوع "تصویرگری در دنیای رسانه های جدید" برگزار شد. سحر ترهنده پژوهشگر و منتقد تصویرگری، با مقاله‌ای با عنوان «به سوی دنیای رسانه‌های نو» با توجه ویژه به تصویرگری معاصر ایران و جایگاه آن در دنیای رسانه‌های جدید، نماینده ایران در این بخش بود. حسن موسوی و فریدالدین مولایی نیز در کارگاه تصویرگری براتیسلاوا حضور پیدا کردند.

دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا مهم ترین و منحصر به فردترین رویداد در زمینه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی سازمان یونسکو و همکاری شعبه های ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در پایتخت اسلواکی برگزار می شود.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه