pt

تصویرسازی‎های محمد حقانی بر دیوار سازمان زمین‎شناسی

۳۱ مرداد ۱۳۹۶

نمایشگاهی از آثار تصویرسازی محمد حقانی با موضوع دیرینه‌شناسی در چهارمین کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم زمین به میزبانی سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار می‎شود.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران ایران، این نمایشگاه شامل 20 اثر از این تصویرگر فعال در ژانر علمی-آموزشی است که 5 تا 7 شهریور 1396 در غرفه شماره 3 سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به نمایش در خواهد آمد.

محمد حقانی مدت هفت سال است که در زمینه تصویرسازی علمی-آموزشی بویژه در شاخه تصویرسازی دیرینه‌شناسی (فسیل‌شناسی) برای کتاب‌ها و نشریات علمی داخلی و خارجی فعالیت می‌کند و به همین دلیل از طرف دبیر اجرایی چهارمین کنگره متخصصان جوان علوم زمین، از وی برای برگزاری یک نمایشگاه دعوت شده است. 

Young Earth Scientists، انجمن بین‎المللی دانشمندان علوم زیستی است که با هدف توسعه و ترویج علوم زمین در بین جوانان، ارتقای سطح کیفی جوامع با بهره‎گیری از علوم زمین و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، تحت حمایت سازمان یونسکو در سال 2007 شکل گرفته است و از سال 2009 تاکنون سه کنگره بین‌المللی در کشورهای چین، استرالیا و تانزانیا برگزار کرده است.  

با توجه به جایگاه زمین‌شناسی، معادن فراوان و جاذبه‌های ژئوتوریستی ایران و اهمیت خاورمیانه در سطح بین‌المللی، میزبانی چهارمین کنگره بین‌المللی به ایران واگذار شده است که در کنار آن، نمایشگاه‌های تجهیزات و دستگاه‌های زمین‌شناسی، سنگ‌های قیمتی، فسیل، ژئوتوریسم و ژئوپارک، صنایع معدنی، کتاب، عکس و تصویرسازی نیز برگزار خواهدشد.

پیش از این نیز در فستیوال دیرینه‎شناسی شهر راک فورد در آمریکا یکی از اساتید این رشته برای ارائه کنفرانس خود از تصویرسازی‎های این هنرمند استفاده کرده بود. 

سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور در تهران، میدان آزادی، بلوار معراج قرار دارد و در این سه روز از ساعت 9 تا 16 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۳_۱۲-۰۵-۲۸w.jpg
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه