pt

سیب طلای براتیسلاوا در دستان نرگس محمدی

۱۷ شهريور ۱۳۹۶

جایزه سیب طلای بیست و ششمین جشنواره تصویرگری براتیسلاوا به نرگس محمدی رسید.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، نرگس محمدی این سیب را برای کتاب من یک گوزن بودم به قلم احمدرضا اکبرپور (نشر افق، 1394) دریافت کرده است.

این کتاب پیش از این، جایزه جشنواره تصویرگری سی جی کره (2009) را به دست آورده بود و در نمایشگاه تصویرگری ایلوسترارته پرتغال (2009) به نمایش درآمده بود.

جوایز براتیسلاوا ۲۰۱۷ به این شرح اهدا شد: جایزه بزرگ: ودوینگ ولبدا (هلند)؛ سیب طلا: نرگس محمدی (ایران)، دانیلا اولجنیکوا (اسلواکی)، آنا دسنیتسکایا (روسیه)، ماکی آرای (ژاپن)، جی-مین کیم (کره جنوبی)؛ پلاک طلا: اومانا رومانیشین و اندری لیسیو (اکراین)، افرا آمیت، اسراییل بارون (مکزیک)، میرروکوماچیکی (ژاپن)، هانه بارتهولین (دانمارک)؛ دیپلم افتخار ناشر برای دستاوردهای هنری: پیسی کوسی (هلند)؛ دیپلم افتخار ناشر برای توسعه نشر در کشورهای در حال توسعه: سوریه، اندونزی و قنا؛ جایزه هیئت داوران کودک: پیتر اوخنار (اسلوواکی).

در سال‌های گذشته تصویرگران ایرانی بسیاری موفق به دریافت این جایزه شده بودند: فرشید مثقالی برای کتاب ماهی سیاه کوچولو (جایزه تشویقی، 1969)، نورالدین زرین کلک برای کتاب کلاغ‌ها (1971، سیب طلا)، بهمن دادخواه برای کتاب توکایی در قفس (پلاک طلا، 1973)، فرشید مثقالی برای کتاب آرش کمانگیر (سیب طلا، 1973)، محمدرضا دادگر برای کتاب یک حرف و دو حرف (پلاک طلا، 1987)، کریم نصر برای کتاب آب یعنی ماهی (پلاک طلا، 1991)، حافظ میرآفتابی برای کتاب‌های باید به فکر فرشته‌ها بود و الیاس (پلاک طلا، 2003)، علیرضا گلدوزیان برای کتاب‌های جوراب سوراخ و مداد سیاه مداد قرمز (درخت طلا، 2005)، هدا حدادی برای کتاب‌های اگر من خلبان بودم و باز باران (پلاک طلا، 2007)، فرشید شفیعی برای کتاب‌های پیوند و زربال (سیب طلا، 2007) و راشین خیریه برای کتاب‌های اگر من شهردار بودم و موج‌های دریا یک بطری را به ساحل آوردند (پلاک طلا، 2011).

علی بوذری در این دوره از جشنواره به عنوان عضو هیئت داوران حضور داشت و در سمپوزیوم این جشنواره در کنار حسین شیخ رضایی و هدی حدادی به ارایه مقاله خواهد پرداخت. همچنین زهرا محمدنژاد در کارگاه تصویرگری آلبن برونفسکی شرکت خواهد کرد.

 

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه