pt

ما تصویرگر خود هستیم

۱۱ مهر ۱۳۹۶

هفته‌ تصویرگری ۱۳۹۶ بخش اصلی خود یعنی نمایشگاه “ما تصویرگر هستیم” را امسال با موضوعی متفاوت برگزار می‌کند. امسال موضوع نمایشگاه، خودنگاره‌های تصویرگرانه است؛ اتوپرتره به سبک تصویرگری!

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران درمتن این فراخوان چنین آمده است:
« در این نمایشگاه هر هنرمند تصویرگر، پرتره‌ای از خود را روایت می‌کند. دقت کنید: «پرتره‌ای از خود را “روایت” می‌کند.» یعنی قرار نیست خودنگاره‌ یک تصویرگر شبیه تصویری باشد که “نقاش” از خود می‌سازد. قرار است تصویرگر خودش را روایت کند. آن‌طور که هست، آن‌طور که دلش می‌خواهد دیگران ببینند. خودش را در منظره‌ای تصویر می‌کند، یا در داستانکی از خودش. از خود کلوزآپ نشان می‌دهد یا خودش را برفرار تپه‌ای در دوردست تصویر می‌کند. هرطور که لازم است، هرطور که زیباست، هرطور که “تصویرگرانه” است.

از شما دعوت می‌کنیم افتخار بدهید و در این نمایشگاه شرکت کنید. 

دبیرخانه (دفتر انجمن) فقط در روزها‌ی ۲۷ و ۲۸ مهر (پنجشنبه و جمعه) کارهای‌تان را تحویل می‌گیرد؛ نه زودتر نه دیرتر. 

زمان کم است اما معمولا ما تصویرگرها در فرصت‌های کوتاه کارهای بهتری خلق می‌کنیم. مهلت را اصلا تمدید نخواهیم کرد. چون نمایشگاه چند روز بعدش افتتاح خواهد شد.

اندازه‌ آثارتان ۳۵/۵ در ۳۵/۵ سانتی‌متر باشد. از هر طرف ۲/۵ میلی‌متر زیر پاسپارتو می‌رود و بیننده، خودنگاره‌ی شما را ۳۵ در ۳۵ سانتی‌متر می‌بیند. 
شاهکار خلق کنید! چون حتما منتخب کارها را یک‌جوری منتشر خواهیم کرد و نمایشگاه را در شهرهای دیگر هم خواهیم گرداند.

کارها حجیم نباشد. چون قابسازی ما “تیپ” است. اگر کار حجمی و برجسته می‌سازید از آن عکس بگیرید و عکس آن را بفرستید. حتما هم با وضوح و ‌نورپردازی عالی. برای کارهای دیجیتال فقط پرینت رنگی درجه یک بفرستید. دبیرخانه امکان تهیه‌ پرینت از کارتان را ندارد.

کارهایی که از این مقررات پیروی نکند را کنار خواهیم گذاشت. 

طبق معمول هم فقط اعضای انجمن می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

لطفا دیر نکنید.»

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه