pt

سیزدهمین نمایشگاه بنی‎اسدی با رنگ-رخ‎سار نقش می‎بندد

۰۲ آبان ۱۳۹۶

محمدعلی بنی اسدی سیزدهمین نمایشگاه نقاشی خود را با عنوان "رنگ- رخ‎سار" با کیوریتوری امیر سقراطی در گالری ساربان برگزار می‎کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، بنی‎اسدی در این مجموعه که با تکنیک اکرولیک روی بوم ساخته شده‌اند با لحنی شخصی و رنگ‎هایی درخشان به روایت چهره‌ها پرداخته است. همچنین در تعدادی از آثار این نمایشگاه با بازروایت تاریخ هنر از نگاه و قلم بنی‌اسدی روبرو هستیم.

محمدعلی بنی‌اسدی متولد ۱۳۳۴ در سمنان و دانش‌آموخته مجسمه‌سازی از هنرستان کمال‌الملک، دوره دوساله انیمیشن از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد تصویرسازی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و از سال ۱۳۸۲ به عضویت هیئت علمی این دانشگاه در آمده است. 

وی در تمام سال‌های فعالیت حرفه‎ای خود، به نقاشی، تصویرسازی، کاریکارتور و مجسمه‌سازی پرداخته‎است  که محصول نزدیک به چهار دهه فعالیت هنری‎اش علاوه بر ۱۲ نمایشگاه انفرادی نقاشی، شرکت در بیش از ۵۰ نمایشگاه گروهی هنر تجسمی و کسب بیش از ۲۰ جایزه و دیپلم افتخار ملی و بین‌المللی است. وی همچنین به عنوان نویسنده حوزه هنر، با مطبوعات و انتشاراتی همچون سروش نوجوان همکاری کرده است.  

سقراطی، این نقاش جوان، در استیتمنت این نمایشگاه چنین نوشته است:

محمدعلی بنی‎اسدی هنرمندی چندوجهی و ژرف‎نگر است و بالطبع آثارش چند لایه، رازآمیز و عمیق است. در دوره‎هایی مشخص، نقاشی‎هایش سویه‎های مختلف زیستن را از جنبه‎های ازلی، آخرالزمانی و اسطوره‎ای به نمایش گذاشته‎اند. روایت‎های بنی‎اسدی حاصل تعمق در دانش، ادبیات و در عین حال در پیوند با مسائل زندگی روزمره است. بهره‎گیری از کالیگرافی و خط فارسی همچون صدایی آرام و پیوسته در زیرمتن کارهای دهه¬ی 80 خورشیدی این هنرمند، تأثیر متون مهم ادبیات را به ذهن می‎آورد که در لایه‎هایی از فرم‎های تجسمی بروز کرده اند. 

در این دوره اما، انسان‎هایش از صورت‎های مثالی و فضای اسطوره‎ای «انسان- حیوان» دور شده است و بیش از گذشته اینجایی هستند. آن فضای آخرالزمانی، مرموز و سنگین به اتمسفری انتزاعی با موقعیتی اکنونی با لایه‎هایی از رنگ‎گذاری‎های درخشان و گیرا بدل شده است. واحه‎های سرد و مرموز جایشان را به ورطه‎های پیچیده و غریب داده‎اند. تمرکز بر فردیت انسان در این آثار، در ادامه‎ی بررسی و مطالعه‎ی هویت ایرانی است. انسان‎ها نزدیک‎تر و با چهره‎ای مشخص‎تر تصویر شده‎اند و حتی می‎توان با چهره‎ها احساس آشنایی و گاه همذات‎پنداری کرد. محمدعلی بنی‎اسدی هنرمندی است با ظرافت‎های فکری و حساسیت نسبت به جامعه و پیرامونش که همواره در جستجوی پاسخ به موقعیت‎های بغرنج زمانه‎ی خویش است. از این رو تأکید هنرمند بر سرنوشت انسانی که ایده‎ی مشترک آثارش است، انسان را در ورطه‎هایی پیچیده، نامشخص و مرموز از زیستن به تماشا می‎گذارد تا به بیننده اجازه‎ی کشف معناهای بیشتری دهد و بر رمزآمیز بودن اثرش که نمایی از زندگی است تأکید ورزد. 

رنگ-رخ‎سار 5 آبان 96 افتتاح می‎شود و تا 15 آبان به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد بود. علاقه مندان می‎توانند برای بازدید به جز سه شنبه‎ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 88504226 تماس بگیرند.

 

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه