pt

فراخوان شرکت در کارگاه تصویرگری طلوع نیمه جهان

۰۸ آبان ۱۳۹۶

کارگاه تصویرگری "طلوع نیمه جهان" بر اساس کتاب "نگاهی کوتاه به تاریخ بلند اصفهان" و با رویکرد توجه به تاریخ و اسطوره اصفهان توسط موزه هنرهای معاصر اصفهان با همکاری انجمن تصویرگران ایران برگزار می‎شود.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران ایران، از هنرهای مهم و درخشانِ ایرانی، هنر تصویرسازی است. در دوره‌های تاریخی مختلف و در کتابخانه‌های سلطنتی برجسته، هنرمندان تصویرگر متعددی به هنرنمایی در این عرصه پرداخته‌اند و در ایران غالبا تحت عناوین نگارگری، مینیاتور و نقاشی ایرانی  شناخته می‌شده است. هنر تصویرسازی ایران، حاصل درهم‌تنیدگی تجربۀ زیستۀ ایرانیان در عرصۀ هنرهای تصویری و ادبیات غنی این مرزوبوم است؛ این همراهی فضایی ایجاد کرده تا لایه‌های مختلف فرهنگی‌اجتماعی و روح زمانۀ هر دوران را بتوان از آثار مصور در مکاتب متنوع تصویرسازی ایرانی استخراج کرد. 

تاریخ، ادبیات بومی و فرهنگ تصویری اصفهان، درکنار یکدیگر روایتگر زیستِ بومی شهروندان این شهر در دوره‌های مختلف تاریخی بوده است؛ در همین جهت اکنون موزه هنرهای معاصر اصفهان تلاش می‌‌کند در امتداد مکتب بزرگ تصویرسازی اصفهان که آغازگران آن هنرمندان نوجویی چون رضا عباسی، معین مصور و شفیع عباسی در عصر طلایی صفوی بودند و در جهتِ حفظ ارزش‌های فرهنگی‌هنری اصفهان، این همراهی تصویر و ادبیات را بازخوانی کند. همچنین این مجموعه سعی دارد با توجه ویژه به تاریخ ذهنی، تاریخ عینی و خاطرات فرهنگی‌اجتماعی معاصر این شهر، در حفظ ماهوی ارزش‌های گذشته با عنایت به روح جهان معاصر در گفتگویی جهانی گام بردارد و با ثبت، روایت و خوانش جهان زیست معاصر اصفهان بتواند در شکل‌گیری حافظۀ تاریخی آیندگان، نقش خود را به‌عنوان نهاد متولی هنر معاصر به‌درستی ایفا کند. 

موزه هنرهای معاصر اصفهان با همکاری انجمن تصویرگران ایران، نخستین کارگاه تولیدی خود (تاق اول) با موضوع میراث پنهان (داستان‎ها و ضرب المثل‎ها) را در شهریور سال جاری و با حضور جناب آقای علیرضا گلدوزیان برگزار کرد و در نظر دارد دومین کارگاه از مجموعه کارگاه‎های تصویری چهارتاق را با موضوع «طلوع نیمه جهان» (اصفهان از اسطوره تا تاریخ) و با همکاری خانم ماریانا اوکلِجاک، تصویرگر لهستانی، برگزار کند. 

به دلیل محدودیت تعداد شرکت‌کنندگان در این کارگاه، از کلیه تصویرگران علاقه‌مند به شرکت در این رویداد دعوت می‌شود تا آثار خود را جهت ارزیابی برای شرکت در کارگاه، به آدرس پست الکترونیکی chartaqillustration@gmail.com  ارسال کنند.

شرایط و ضوابط کلی: 

- هر تصویرگر می‌تواند سه تا پنج اثر تصویرگری خود را ارسال کند. 

- آثار باید در فرمت jpg  و با حداقل حجم 2 مگابایت ارسال شوند. 

- لازم است علاوه ‌بر آثار، شرکت‌کنندگان نام و نام‌خانوادگی خود به حروف لاتین، آدرس ایمیل، آدرس سایت و رزومه خود را نیز (در قالب فایل word یا pdf) ارسال کند. 

- باید در بخش موضوع ایمیل‌های ارسالی، موضوع «کارگاه تصویرگری چهارتاق» درج گردد و فایل تصاویر با نام تصویرگر نام‌گذاری شده باشد. 

- محل برگزاری کارگاه، موزه هنرهای معاصر اصفهان خواهد بود. 

- مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری روز شنبه 20 آبان ماه 1396 است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه