pt

رقابت 61 هنرمند جهان در مسابقه کاریکاتور کتاب

۰۶ مهر ۱۳۹۰

کاریکاتوریست‌های 61 کشور جهان با بیش از یک هزار و 650 کاریکاتور در نخستین دوره مسابقه بین‌المللی کاریکاتور کتاب با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دبیر نخستین دوره مسابقه بین‌المللی کاریکاتور کتاب با اعلام این خبر گفت: تا پایان مهلت برگزاری این مسابقه، یک هزار و 650 اثر از هنرمندان 61 کشور جهان به دبیرخانه مسابقه ارسال شده است.


مسعود شجاعی طباطبایی افزود: در میان شرکت‌کنندگان، آثار بسیاری از چهره‌های برتر کاریکاتور دنیا از کشورهای ایران، برزیل، رومانی، بلغارستان، فلسطین، عراق، روسیه و مکزیک دیده می‌شود.


وی با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، از کاریکاتوریست‌هایی همچون کامبیز درم‌بخش، شاهرخ حیدری و شهرام رضایی از ایران و یوری کوزوبوکین از اوکراین،دارنده بیشترین جوایز مسابقات بین‌المللی کاریکاتور، رائد خلیل از سوریه، آنجل بولیگان از مکزیک، ولادمیر کازانوفسکی از روسیه و شوکت یالان از ترکیه به عنوان کاریکاتوریست‌هایی نام برد که با آثارشان در این مسابقه بین‌المللی شرکت کرده‌اند.


رییس خانه کاریکاتور افزود: ایران با 239 اثر، ترکیه با 46 اثر، اندونزی 35 اثر، برزیل با 33 اثر، چین با 31 اثر و روسیه با 19 اثر کشورهایی هستند که بیشترین کاریکاتور را ارسال کرده‌اند.


فراخوان نخستین دوره مسابقه بین‌المللی کاریکاتور کتاب از اردیبهشت تا نیمه شهریور امسال از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد و داوری نهایی آن از میان حدود 600 اثر انجام می شود و آثار برتر در هفته کتاب معرفی و تقدیر خواهندشد.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه