pt

نمایش آثار علی‌اکبر صادقی در موزه هنرهای معاصر

۰۸ بهمن ۱۳۹۶

علی‎اکبر صادقی با مجموعه‎ای از آثار خود به موزه هنرهای معاصر تهران می‎رود.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران ایران به نقل از موزه هنرهای معاصر تهران، مراسم افتتاحیه نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی، روز یکشنبه ۸ بهمن ماه از ساعت ۱۷ در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‎شود.

نمایشگاه آثار علی اکبر صادقی، نگاهی به فرهنگ دیداری و هنر مدرن و معاصر ایران دارد و هفتاد سال فعالیت هنری او را به عنوان نقاش، انیماتور، مجسمه‎ساز و شاعر، به نمایش در می‎آورد.

در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اثر هنری از آثار نقاشی، نقاشی دیواری، مجسمه، طراحی، طراحی روی شیشه، تصویرسازی و نیز فیلم‌های نادری از هنر پویانمایی از این هنرمند به نمایش در می‌آید.

علی‌اکبر صادقی در سال ۱۳۱۶ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۳۷ به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و بتدریج صاحب سبک ویژه‌ای در تصویرسازی و نقاشی با حال‌وهوای ایرانی شد و این سبک در فیلم‌های انیمیشن او نیز دنبال شد.

آثار صادقی از عناصر مشترکی مانند داستان‌های ملی و نگارگری (مینیاتور) ایرانی بهره گرفته‌اند. سبک نقاشی صادقی به نوعی یادآور نقاشی قهوه‌خانه‌ای در تلفیق با فضای سورئال است که همین فضای سورئال به نوعی آثار او را متفاوت ساخته و در کنار توجه به مولفه‌های ایرانی، یکی دیگر از مولفه‌های سبک او به‌شمار می‌رود. فیلم‌های انیمیشن صادقی ادامه‌ی سبک او در نقاشی است. 

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه