pt

نمایشگاه پنجمین سالانه تبادل چاپ دستی در نگارخانه لاله

۲۷ فروردين ۱۳۹۷

پنجمین سالانه تبادل چاپ دستی با هدف تبادل آثار و به اشتراک‎گذاری تجربیات جدید هنرمندان در نگارخانه لاله برگزار می‎شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، نگارخانه لاله طی چند سال گذشته با نگاهی ویژه به چاپ دستی، سعی در زمینه سازی برای فعالیت بیشتر هنرمندان در این رشته داشته و به همین منظور، سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال) را برنامه ریزی و ساماندهی کرده است. 

در پنجمین دوره این رویداد که در دو بخش فراخوان و مدعوین برگزار شده است، پس ازانتشار فراخوان، 165نفر آثار خود را به دبیرخانه سالانه ارسال کردند که پس از بررسی، آثار 109 نفر به بخش نهایی راه یافتند. در بخش مدعوین نیز 28 هنرمند فعال شرکت کردند و در مجموع آثار 137 هنرمند با یکدیگر تبادل شد. همچنین در این دوره فرصتی برای حضور تعدادی از هنرمندان شاخص وعلاقه‎مند به چاپ دستی که شاید فرصت و امکانات کمتری برای فعالیت متمرکز دراین عرصه داشته‎اند فراهم شد. 

از ویژگی‎های اصلی سالانه تبادل چاپ دستی این است که هنرمندان، نسخه‎های متعدد و همسان از یک اثر را به دبیرخانه سالانه ارسال می‎کنند که بخشی از نسخه‎ها به صورت تصادفی انتخاب و بین شرکت‎کنندگان تبادل می‎شود. همچنین تعدادی از نسخه‎ها برای آرشیو نگارخانه و فروش در نمایشگاه سالانه در اختیار این مجموعه قرار می‎گیرد. 

فرزاد ادیبی، رضا بانگیز، مهدی حسینی، داریوش حسینی، صدف حسامیان، هلیا دارابی، حسینعلی ذابحی، سعید روانبخش، یوسف شریف کاظمی، فواد شریفی، بهزاد شیشه گران، ترانه صادقیان، محمد باقر ضیایی، مریم طباطبایی،کیوان عسگری، فرشته غازی راد، فواد فراهانی، مریم فرشاد، داوود قنبری، بـهنام کامرانی، امیرکبیرنژاد، فرشته متقی، ساعدمشکی، نازیلا مقدم، الهه مـقدمی، المیرا میرمیران، جواد نوبهار و آنالی وکیلی هنرمندان مدعو در این نمایشگاه هستند. 

آیین گشایش نمایشگاه پنجمین سالانه تبادل چاپ دستی، روز جمعه 31 فروردین 1397از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله واقع در خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله برگزار می‎شود و تا 19اردیبهشت ، از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19 به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه