pt

نمایشگاه نقاشی رنگ بهشت، رنگ کودکی

۱۳ مهر ۱۳۹۰

نمایشگاه نقاشی «رنگ بهشت، رنگ کودکی» از آثار کودکان معلولان جسمی - حرکتی و یتیمان حاصل از ایدز تحت پوشش انجمن‌های توان یاب و احیای ارزش‌ها در نگارخانه آشیانه مهر برپا می‌شود.


انجمن حمایت از کودکان و نوجوانان توان یاب و انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی از سال 1378 تا کنون به ارائه خدمات توانبخشی صد در صد رایگان به کودکان معلول جسمی - حرکتی ،از بدو تولد تا 16 سالگی، و انجمن احیای ارزش‌ها، آگاهی رسانی، پیشگیری و ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به اقشار آسیب پذیر و حمایت از نهاد خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر را در سطح ملی موضوع فعالیت خود قرار داده است.
این دو موسسه به همت مردم نیکوکار در راستای تحقق امر خطیر پیشگیری ثانویه یعنی اقداماتی که از گسترش اختلال پس از وقوع جلوگیری می‌کنند، از دهم آذرماه 1386 طرح حمایت همه جانبه کودکانی که پدر یا پدر و مادر خود را در اثر بیماری ایدز از دست داده‌اند در دستور کار خود قرار داده است.
در راستای این اهداف ،انجمن حمایت از کودکان و نوجوانان در سال 1387 موفق به جلب حمایت اکثریت قریب به اتفاق جامعه هنرهای تجسمی شد و نزدیک به 500 هنرمند شناخته شده کشور در رشته‌های نقاشی، خطاطی، عکاس، مجسمه‌سازی اقدام به اهدای آثار بسیار نفیس و با ارزش والای هنری به انجمن کردند تا با فروش آن، این انجمن‌ها توان خدمت رسانی به افراد تحت حمایت خود را پیدا کنند.
به منظور ارائه هرچه بهتر این آثار ارزشمند هنری و به دلیل ترویج روحیه ایثار و توجه به اقشار نیازمند به حمایت جامعه، نگارخانه دائمی آشیانه مهر در محل انجمن به نشانی میدان انقلاب، ابتدای کارگر شمالی، بین چهار راه فرصت و نصرت خیابان جواهری، کوچه شهید جعفرزادگان، پلاک 2 راه‌اندازی شد تا این آثار اهدایی به نمایش عمومی درآید.
نمایشگاه آثار نقاشی کودکان معلول جسمی - حرکتی و ایتام ایدز تحت پوشش این موسسات خیریه همراه با کارگاه‌هایی با حضور هنرمندانی چون علی تن، سیف الله عیوضی، عظیم فلاح و ... به مناسبت روز جهانی کودک برگزار می‌شود و منافع حاصل از فروش این آثار به نفع ایتام ایدز و کودکان معلول جسمی - حرکتی اختصاص پیدا خواهد کرد.
این نمایشگاه روز 16 مهرماه ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا 20 مهر در محل نگارخانه آشیانه مهر ادامه دارد.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه