pt

برگزیدگان سومین نشان آبان معرفی شدند/ هفته تصویرگری 97 آغاز شد

۰۴ آبان ۱۳۹۷

در مراسم افتتاحیه هفته تصویرگری 97 و اهدای نشان آبان سه تصویرگر و یک فعال فرهنگی به عنوان برگزیدگان این نشان مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران ایران، در این مراسم عصرگاه امروز، 4 آبان، در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، کریم نصر به عنوان "نام بزرگ تصویرگری"، علی اکبر صادقی به عنوان "نام آشنای تصویرگری"، لی‎لی حائری به عنوان "نام همگام تصویرگری" و مریم محمودی مقدم به عنوان "نام نوی تصویرگری" برگزیده و نشان خود را از دستان محمدعلی بنی اسدی، نیره تقوی، کیانوش غریب پور و عاطفه ملکی جو دریافت کردند.

این بخش از مراسم که با استقبال بسیار خوب تصویرگران همراه بود محمد علی بنی اسدی به عنوان عضو هیات موسس و اولین رئیس هیات مدیره انجمن تصویرگران ایران، هدا حدادی رئیس هیات مدیره سوم و کیانوش غریب پور رئیس هیات مدیره‎های پنجم و هفتم و دبیر نشان آبان و همچنین علی بوذری مدیرعامل انجمن تصویرگران و نوش آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک به سخنرانی پرداختند.

پس از این مراسم نمایشگاه‎های هفته تصویرگری شامل نمایشگاه نشان آبان 96، با نمایش آثار فرشید مثقالی، بهزاد غریب‎پور و عاطفه ملکی‎جو برگزیدگان دومین نشان آبان در نگارخانه ممیز و نمایشگاه ما تصویرگر هستیم با نمایش آثار اعضای پیوسته و وابسته انجمن تصویرگران در سایر نگارخانه‎های خانه هنرمندان توسط علی‎اکبر صادقی افتتاح شد و علاقه‎مندان می‎توانند تا 15 آبان از این نمایشگاه‎ها دیدن کنند. 

گفتنی است، نشان آبان "نام همگام تصویرگری"، به یکی از چهره‌های فرهنگی که لزوماً تصویرگر و عضو انجمن تصویرگران ایران نیست، اهدا می‌شود که به بنیان‌های حرفۀ تصویرگری، خدمت کرده باشد.  

نشان آبان "نام بزرگ تصویرگری"، به یکی از اعضای انجمن اهدا می‌شود که به سادگی و با اجماع حرفه‌ای، مصداق نام بزرگ در حرفۀ تصویرگری باشد. تصویرگری مؤلف و اصیل که نام تصویرگری را در ایران و جهان پرآوازه کرده باشد و با الگوسازی و تربیت نسل بعد از خود، به بقای حرفۀ تصویرگری خدمت کرده باشد. 

نشان آبان "نام آشنای تصویرگری"، به یکی از اعضای انجمن اهدا می‌شود که یک عمر فعالیت پرثمر، پرکار و مؤثر را در کارنامۀ خود داشته باشد و همزمان، در کسوت یک هنرمند، از معیارها و ارزش‌های تصویری معیار، پایین نیامده باشد. نامی که به شکل عرفی و به اجماع عمومی، آشنای اهل حرفه باشد. 

نشان آبان "نام نوی تصویرگری"، به یکی از اعضای انجمن تصویرگران، که ترجیحاً از هنرمندان جوان‌تر باشد، هنرمندی جستجوگر که توانسته باشد، وجوه ممتازی از خود نشان بدهد اهدا می شود. مهم است که او اصیل باشد و اهل کپی نباشد. مهم است که توانسته باشد راه نوتری به همکاران تصویرگرش نشان داده باشد و در تکرار و ادامۀ هم‎نسلان خود نباشد. 

نام هیات داوران نشان آبان، مانند همۀ نشان‌ها و القاب بزرگ جهان در همه شاخه‌های ادبی، هنری و اجتماعی، محرمانه است و هر سال فقط یکی از داوران که دبیر آن نشان است به جامعه معرفی می‌شود.
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه