pt

شبی برای تصویرگران

۲۶ آبان ۱۳۸۷

" جشن شب تصویرگران" با همت انجمن فرهنگی هنری تصویرگران و با یاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه‌ی کتاب چهارشنبه 22 آبان ماه به بهانه‌ی هفته‌ی کتاب برگزار شد.

هدف از این نشست که با سخنرانی دکتر پرویز معاون فرهنگی ارشاد و با حضور اساتید و پیشکسوتان عرصه‌ی تصویرگری برگزار شد تقدیر از تصویرگری ایران بود.

در این نشست بیش از 200 مهمان فعال در عرصه‌ی کتاب کودک اعم از تصویرگران، نویسندگان و ناشران حضور داشتند که در جمعی صمیمانه ساعاتی را با هم سپری کردند.

آغازگر این جشن دوستانه هدا حدادی بود که به نمایندگی از هیات مدیره به سخنرانی درباره‌ی تاریخچه و جایگاه تصویرگری ایران پرداخت. پس از او محمدعلی بنی‌اسدی اشاره‌ای به چگونگی تأسیس انجمن داشت. در بخش دیگری از این مراسم نورالدین زرین کلک درباره‌ی چگونگی آغاز فعالیتش سخن گفت که با استقبال حاضران روبه‌رو شد. دکتر پرویز معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که این روزها تعاملات خود را با انجمن گسترش داده است طی سخنرانی‌ای کوتاه با ابراز خرسندی از رو به رشد بودن ارتباطات این دو نهاد اعلام کرد که اعطای نمایندگی وزارت ارشاد به انجمن تصویرگران در نمایشگاه کتاب بولونیا نشانه‌ای از تمایل این وزارت خانه با انجمن تصویرگران است.

شب تصویرگران با حضور، نمایندگان انجمن نویسندگان کتاب کودک، نماینده انجمن ناشران، شاعران و نویسندگان و نمایندگان رسانه‌ها و گروهی از نمایندگان وزارت ارشاد، مسئولین خانه‌ی کتاب و غیره در حالی برگزار شد که بسیاری از تصویرگرانی که مدت‌ها بود تعاملی با انجمن خود نداشتند دوباره گردهم آمدند و حضورشان نوید این را داد که آنها همچنان به فعالیت‌های جمعی پایبندند.

این مراسم که در ساعت 6 آغاز شده بود تا ساعت 8 ادامه داشت و پس از آن مهمانان در محفل‌های دوستانه‌ی همیشگی‌شان برای صرف شام جمع شدند.

در این مراسم کلیپ خاطره انگیزی از پنج سال فعالیت انجمن تصویرگران پخش شد. این کلیپ سر آغاز ساخت مجموعه‌ی مستندی درباره‌ی تصویرگران است که توسط مجید ذاکری کارگردانی شده است.

این مراسم نخستین مراسمی است که از سوی ارشاد و در تجلیل از تصویرگری برگزار شده است و نوید بخش گشوده شدن دریچه‌های بیشتری برای اعتلای تصویرگری است.

امید است که هرچه زودتر شاهد آن روز باشیم.
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه