pt

اولویت اعضای انجمن‎ های هنری برای استفاده از فرصت سفر به سیته در پاریس

۰۱ مهر ۱۳۹۸

براساس هماهنگی ‎های انجام شده اعضای انجمن‎های هنرهای تجسمی با اولویت ویژه نسبت به دیگر هنرمندان، می ‎توانند به منظور انجام مطالعات و تحقیقات هنری از فرصت سفر به شهرک بین‎ المللی هنرها (سیته) در شهر پاریس بهره‎ مند شوند. 

به گزارش روابط‎ عمومی انجمن تصویرگران ایران، بر همین اساس انجمن ‎ها تا پایان هفته جاری فرصت دارند که اعضای متقاضی خود را به واحد بین ‎الملل اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کنند.

با توجه به این فرصت اعضای انجمن تصویرگران که متقاضی سفر به شهرک بین ‎المللی هنرها (سیته) در شهر پاریس هستند، می توانند با تماس با این انجمن آمادگی خود را اعلام کنند. لازم به ذکر است که متقاضیان باید حداقل ۲۵ سال داشته باشند و پس اعلام اسامی آنها توسط انجمن، باید مدارک خود را به اداره کل مذکور تحویل دهند:

۱- مدارک عمومی شامل دو قطعه عکس ۳ در ۴ جدید، کپی تمام برگ‎های شناسنامه، کپی هر دو طرف کارت ملی، کپی صفحات گذرنامه.

۲- مدارک تحصیلات دانشگاهی معتبر یا گواهی های هنری.

۳- گواهی تدریس در یکی از دانشگاه های معتبر، آموزشگاه های هنری و یا ارائه کارت صلاحیت آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

۴- گواهی برگزاری نمایشگاه های انفرادی، در سطح ملی یا بین المللی.

۵- گواهی شرکت در نمایشگاه های گروهی در سطح ملی یا بین المللی.

۶- اسناد معتبر کسب رتبه یا لوح تقدیر در جشنواره های ملی و یا بین المللی.

۷- آلبوم تصویر آثار برای ارزیابی و در صورت لزوم ارائه اصل آثار.

۸- ارائه احکام عضویت در شورای سیاستگذاری، دبیر، داوری و هیئت های علمی جشنواره ها، دوسالانه ها، نمایشگاه های ملی و بین ‎المللی در عرصه هنرهای تجسمی.

۹- اسناد مربوط به چاپ مقاله های علمی – پژوهشی، علمی- هنری، علمی – توسعه ای در نشریات.

۱۰- مدارک همکاری در عرصه موضوع های هنری (نوع و مدت همکاری) با نهادهای فرهنگی هنری صلاحیت دار.

۱۱-  گواهی عضویت در انجمن های تجسمی (هنری و صنفی) که به تأیید اداره کل هنرهای تجسمی برسد.

۱۲- ارائه طرح‎نامه (پروپوزال) برای مدت اقامت در سیته توسط متقاضی شامل تعریف و اهداف، مواد و مصالح، روش اجرا و اثر نهایی که در سیته خواهند داشت، الزامی است. 

۱۳- هنرمند پس از اعزام باید نسبت به پرداخت شارژ هر ماه (600 یورو) به مدیریت شهرک بین المللی هنرها (سیته) بر اساس دعوتنامه ارائه‌شده اقدام کند. 

۱۴- هنرمندان موظف به پرداخت مبلغ 500 یورو به عنوان وجه الضمان در دفتر بین ‎الملل اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و برای این مبلغ رسید دریافت می کنند. پس از اتمام دوره در صورت عدم خسارت و رعایت نظم و بهداشت و غیره و دریافت برگه تسویه حساب از سوی مسئولان سیته، این مبلغ به آنان عودت داده می شود.

گفتنی است که با توجه به فراوانی تعداد متقاضیان استفاده از فرصت مطالعاتی شهرک بین ‎المللی هنرها (سیته) و به منظور رعایت اعتدال در اعزام هنرمندان، اقامت دو ماه در شهرک بین ‎المللی هنرها (سیته) پاریس امکان‌پذیر است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه