pt

دو تصویرگر ایرانی به فهرست جشنواره فرفره طلایی 2021 راه یافتند

۲۳ شهريور ۱۴۰۰

اسامی 50 هنرمند راه‌یافته به جشنواره فرفره طلایی 2021 با اعلام نام تصویرگرانی از ایران منتشر شد.

اسامی 50 هنرمند راه‌یافته به جشنواره فرفره طلایی 2021 با اعلام نام تصویرگرانی از ایران منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، محمدباباکوهی و دنیا مقصودلو تصویرگران ایرانی راه‌یافته به این جشنواره هستند. براین اساس جشنواره تصویرگری فرفره طلایی از نخستین دوره برگزاری خود  شاهد حضور  تصویرگران ایرانی در این رقابت بوده است. در این دوره نیز همچون گذشته تصویرگرانی که در رده‌های سنی 16 تا 39 سال قرار دارند در این رقابت شرکت کردند. قرار است آثار این راه‌یافتگان از 4 تا 30 آبان ( 10 تا 21 نوامبر) در سایت جشنواره برای عموم و با هدف  ثبت آرای مردمی به نمایش گذاشته شوند. این جایزه تحت عنوان «جایزه منتخب ناشران، بازدیدکنندگان و کاربران شبکه‌های اجتماعی» به برگزیده اعطا خواهد شد. 
همچنین در این دوره جایزه‌ای تحت عنوان«فرفره طلایی- آسترا» نیز با هدف ارتقا همکاری بین تصویرگران و نویسندگان کتاب‌های تصویری اهدا می‌شود. تمام افراد پذیرفته شده در این نمایشگاه می‌توانند در این جایزه که توسط داوران مستقل قضاوت خواهد شد، شرکت کنند. اثر برنده در این بخش به زبان‌های چینی، انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ژاپنی منتشر خواهد شد.
طی اعلام قبلی در همین زمان داوران 50 اثر راه‌یافته را جهت معرفی رتبه‌های برتر و اهدای جوایز بزرگ (یک هنرمند چینی، یک هنرمند بین‌المللی) و سه جایزه تشویقی بررسی خواهند کرد.
 هیات انتخاب این دوره دبی بیبو از آمریکا، هوآنگ لی از چین، کن نیمورا از اسپانیا، مارتین سالزبوردی از انگلستان و ژو زیقیانگ از چین ضمن خرسندی از حضور حداکثری هنرمندان زیر 30 سال، کوچکترین شرکت کننده این دوره را تصویرگری 22 ساله معرفی کرده‌اند. بیشترین هنرمندانی که در فهرست منتشر شده این داوران دیده می‌شوند به ترتیب تصویرگرانی از چین، ایتالیا، لهستان و روسیه هستند.
گفتنی است آثار 50 تصویرگر اعلام شده  در کاتالوگ مسابقه فرفره طلایی منتشر شده و در نمایشگاهی طی روزهای 28 تا 30 آبان ( 19 تا 21 نوامبر) به نمایش درخواهد آمد.
لازم به ذکر است جشنواره تصویرگری «فرفره طلایی» رویداد ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب شانگهای از سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرده است.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه