pt

راه‌یابی هفت تصویرگر ایرانی به مسابقه بین‌المللی شارجه 2022

۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

در میان اسامی راه‌یافتگان به دهمین دوره از مسابقه بین‌المللی تصویرسازی شارجه، نام هفت تصویرگر ایرانی به چشم می‌خورد.

به گزارش انجمن تصویرگران ایران، زهرا رمضانی، فاطمه خسرویان، الهه جوانمرد، مژده کیان‌زاده، محمد باباکوهی، نوشین صادقیان و نوشین صفاخو تصویرگران ایرانی هستند که به مرحله نهایی و نمایشگاه راه یافته‌اند.
جایزه اول این رویداد نیز، به آرماندو فونسکا  (Armando Fonseca) تصویرگر اهل مکزیک و به‌ترتیب جایزه دوم و سوم به آماندا میجانگوس(Amanda Mijangos)  از مکزیک و رومانا رومانیشین(Romana Romanyshyn)   از اوکراین، رسید.
هم‌چنین نوشین صادقیان تصویرگر ایرانی، کیونگ می‌آن(Kyung Mi Ahn)  تصویرگر اهل کره‌شمالی و آگنه کانانیتینی( Agne Kananayetini) اهل لیتوانی برنده جایزه تشویقی این مسابقه شدند.
داوران دهمین دوره مسابقه تصویرگری شارجه عبارتند از: نوها حبیب  Noha Habaieb(تصویرگر فرانسوی- تونسی)، خلید آلبانا  Khalid Albanna(تصویرگر اهل امارات متحده عربی)، آلجاندرو هریریاس سیلوا  Alejandro Herrerias Silva(تصویرگر مکزیکی) و لورا مرز Laura Merz (تصویرگر فنلاندی).
در مرحله اول از این ‌رویداد بین‌المللی، از بین آثار شرکت‌کنندگان تعدادی اثر انتخاب و به بخش مسابقه راه پیدا می‌کند و در نمایشگاه تخصصی این مسابقه در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. در مرحله پایانی، از میان آثار راه یافته، به سه نفر جوایز اول، دوم و سوم اهدا می‌شود و سه نفر نیز جایزه تشویقی این مسابقه را دریافت می‌کنند.
این نمایشگاه هر ساله با هدف بهبود و ارتقا تصویرگری کتاب کودک و هم‌چنین اهمیت ارتباط میان تصویرگران، نویسندگان، ناشران و دست‌اندرکاران حوزه کتاب کودک در سطح دنیا برگزار می‌شود.
این ‌نمایشگاه از 21 اردیبهشت تا 1 خرداد 1401  (11 تا 22 می 2022) در شهر شارجه برپا خواهد بود.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه