pt

مهرنوش معصومیان هنرمند تصویرگر مورد تقدیر قرار گرفت

۱۷ مهر ۱۳۹۰

مراسم تجلیل از مهرنوش معصومیان، ایرج طهماسب، حمید جبلی و رضی هیرمندی عصر دیروز شانزدهم مهرماه در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران ضمن خوش‏آمدگویی به حاضرین گفت: ارج نهادن به حوزه هنر و ادبیات کودک و نوجوان یکی از مشکلاتی است که ما همواره با آن روبرو بوده‌ایم، موضوعی که متاسفانه بسیاری از افراد برداشت نادرستی از آن دارند و حتی کار کودکان را کاری کم‏ارزش تلقی می کنند. در حالی که استعدادیابی در هنرمندان از همان دوران کودکی باید صورت گیرد، کاری که بسیاری از کشورها انجام می دهند. این مساله از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که کودکان و نوجوانان امروز پایه‌های فرهنگی یک کشور را بنا می کنند.

سرسنگی در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: امیدوارم همه نهادها دست به دست هم دهند و بیش از پیش هنر و ادبیات کودک را جدی بگیرند، تا کودکان سرزمین ما هم بتوانند اولین تجربه‌های هنری و ادبی خود را در این دوران از زندگی‏شان داشته باشند و با سرمایه‌گذاری‌های ما، در آینده جایگزین شایسته‏ نسل امروز باشند.

مدیرعامل خانه هنرمندان در پایان صحبت هایش با اشاره به برگزاری این مراسم فضای محدود «تالار شهناز» و جمعیت بسیاری که در آنجا حضور داشتند، اذعان کرد: دلیل این شکل برگزاری مراسم، نشان دادن کمبود فضای ما نیست، اما شرایط موجود بیانگر این مساله است که اگر شهرداری برای برپایی مرکزی برای فعالیت‌های فرهنگی کودکان مساعدت کند، قطعا نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

در ادامه مراسم ابراهیم حقیقی و محمدعلی بنی اسدی به پاس فعالیت های مهرنوش معصومیان در تصویرگری کتاب کودک با اهدای لوح تقدیر از او قدردانی کردند.

و پس از تقدیر از سه فعال دیگر در عرصه کودکان، محمدهادی ایازی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: چندی پیش مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر این که تهران، شهر دوستداران کودک شود. اما از این طرح راضی نیستیم چون فضای تهران آلوده است و بیشترین آسیب را در این هوای آلوده کودکان می‌بینند.

ایازی در ادامه صحبت‎هایش افزود: من در این مراسم می‌خواهم بگویم که چنین موضوع هایی از دغدغه‌های ما نیز به شمار می رود، به همین دلیل کار ساخت دو بوستان مخصوص کودکان را کلید زده‌ایم. این نوید را هم خواهم داد که درخواست آقای سرسنگی را هم پی‏گیری خواهیم کرد.

نمایش مستندی از مهرنوش معصومیان و رضی هیرمندی، اجرای قطعات موسیقی توسط گروه ارف به سرپرستی مسعود نظر و اجرای قطعات نقالی توسط سه دختر بچه‌ نقال از دیگر بخش های این مراسم بود.



آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه