pt

فراخوان نمایشگاه ما تصویرگر هستیم ۱۴۰۱؛ «خانه»

۲۲ شهريور ۱۴۰۱

انجمن تصویرگران ایران از اعضای خود دعوت می‌کند تا در هفته تصویرگری 1401، در نمایشگاه سالانه اعضا با عنوان «خانه»، که در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد، شرکت کنند. 

مقدمه: در تعریف «خانه» گفته‌اند: آنجا که آدمی در آن سکنی گزیند، چهاردیواری، اتاق، منزل.

اما بیش از این‌ها خانه مکان امنی است که از تمام خستگی‌ها به آن پناه می‌بریم شاید چون شبیه‌ترین مکان به درونیات و عواطف ماست، جایی است که در آن حتی زمان و اشیا رنگ‌و‌بوی خودمان را گرفته‌اند.مفاهیمی چون محرمیت، همسایگی، عشق و امنیت در این چهارچوب شکل می‌گیرند.

در گستره‌ای بزرگتر آنجا که با دیگران در مفهومی بنیادین چون ملیت مشترکیم را به وطن یا خانه تعبیر می‌کنیم و یا در نگاه عرفانی آنجا که مسکن و قرار‌گاه روح انسان است و به آن باز خواهد گشت.

خانه جایی است که در آن خود را می‌یابیم و به واسطه‌ی این یافتن می‌توانیم از خود به سوی دیگری و یا جامعه عزیمت کنیم. این نقطه‌ی عزیمت می‌تواند حوض، هشتی، شاه‌نشین و ایوان داشته باشد و یا مثل خانه‌های امروزی آپارتمان کوچکی باشد با فضاهای مشترک بسیار با همسایگان.

برای هنرمندان اما خانه علاوه بر اینها محل خلق و آفرینش هم هست. جایی است که خیال می‌تواند از سقف و در و پنجره فراتر برود و جهان تازه‌ای بیافریند.

علاوه بر این‌ها، با شیوع بیماری کوید۱۹، خانه برای تمام انسان‌های جهان جان‌پناه شد، حصاری که تمام خطرات بیرون آن قرار می‌گرفت. شاید حالا دیدگاه ما به «خانه» با تمام انسان‌ها در تمامی اعصار متفاوت باشد.

این فراخوان، دعوتی است برای به شکل آوردن مفهوم «خانه» آن طور که شما در این زمان و با تجربیات خود به عنوان یک تصویرگر می‌بینید و می‌شناسید.

شرایط و شیوه ارسال آثار:

1. شرکت در این فراخوان مختص اعضای (پیوسته و وابسته) انجمن تصویرگران ایران است.

2. آثار باید در راستای موضوع و اهداف نمایشگاه خلق یا انتخاب شده باشند.

3. تعداد آثار ارسالی حداکثر 3 اثر است.

4. تکنیک خلق آثار آزاد است.

5. ابعاد آثار نباید کوچکتر از 14.8×21 و بزرگتر از 29.7×42

6. بررسی و داوری آثار در دو مرحله انجام می‌شود، ابتدا تصویرگران می‌بایست براساس تاریخ اعلام شده فایل آثار خود را به ایمیل فراخوان ارسال کنند و سپس، آثار نهایی منتخب به شکل قاب شده، به دبیرخانه تحویل داده شوند. (آثار پیش از نمایش توسط شورای هنری مورد بررسی قرار خواهند گرفت، بنابراین آثار باید از نظر کیفی، کامل و قابل ارائه در نمایشگاه باشد)

7. تیم نمایشگاه‌گردان، یک تا سه اثر شما را با توجه به کیفیت آثار ارسالی ظرفیت گالری‌ها، ترکیب آثار و مختصات نمایشگاهی، انتخاب می‌کند و در تاریخ نمایشگاه به نمایش می‌گذارد.

8. اصل آثار قاب شده می‌بایست توسط هنرمند یا نماینده رسمی ایشان در روزهای اعلام شده به دبیرخانه واقع در خانه هنرمندان ایران تحویل داده شود.

 شرایط فایل‌های ارسالی:

 فایل اسکن شده از آثار خود را با شرایط زیر به ایمیل دبیرخانه ارسال کنید:

 - ابعاد ضلع بزرگ برابر با 800 پیکسل

 - حجم فایل کمتر از 300 کیلوبایت

 - رزولشن 72 dpi - با فرمت jpg

 نحوه نامگذاری فایل آثار:

 آثار خود را همراه با نام خود از 1 تا 3 شماره‌گذاری کنید.

مثال:

maktabi_1 

maktabi_2 

maktabi_3

نشانی ایمیل:

iweek1401@gmail.com 

در بخش موضوع (subject) ایمیل بنویسید: ما تصویرگر هستیم 1401

در بخش متن ایمیل نام کامل، شماره تماس و نوع عضویت خود را بنویسید.

 *در صورتی که تا 24 ساعت پس از ارسال (در روز و ساعات اداری)، پیامی از سوی دبیرخانه مبنی بر دریافت اثرتان دریافت نکردید، به واتس‌اپ انجمن با شماره 09308285505 دهید.

 شرایط ارائه آثار نهایی:

 ارائه اثر یا آثار انتخاب شده خود همراه با قاب و پاسپارتوی سفید به دبیرخانه. دبیرخانه از پذیرفتن آثار نهایی بدون قاب و شرایط ذکر شده معذور است. 

گاه‌شمار: 

ارسال فایل‌ها از طریق ایمیل به دبیرخانه: 16تا 27 مهر 1401

اعلام آثار راه‌یافته به نمایشگاه: 3 آبان 1401 تحویل آثار به دبیرخانه‌: متعاقبا اعلام خواهد شد. 

افتتاحیه نمایشگاه: 13 آبان 1401 

(با توجه به زمان‌بندی نمایشگاه، مهلت ارسال آثار غیرقایل تمدید می‌‌باشد و آخرین فرصت برای ارسال فایل‌های تصویرگران پایان روز چهارشنبه 27 مهر است)

نهاد برگزارکننده: انجمن تصویرگران ایران



آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه