pt

نامزدهای ایرانی جایزه تصویرگری براتیسلاوا 2023 معرفی شدند

۲۲ اسفند ۱۴۰۱

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسامی 9 تصویرگر نامزد دریافت جایزه دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا 2023 را اعلام کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا به عنوان یکی از مهم‌ترین مسابقات تصویرگری جهان زیر نظر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک بار توسط دفتر این مسابقه که در شهر براتیسلاوا در کشور اسلواکی برگزار می‌شود .
کانون به عنوان نماینده ایرانی این مسابقه در هر دوره با اعلام فراخوان به ناشران و جمع‌آوری آثار برگزیده تصویرگران ایرانی، اقدام به برگزاری نشست داوری با حضور تصویرگران و کارشناسان این حوزه می‌کند.
بر همین اساس نمایندگانی از شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران ایران نیز در شورای سیاست‌گذاری، بررسی و داوری آثار کشور با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری می‌کنند.
نشست داوری این آثار در روز 8 اسفند 1401 با حضور داوران برجسته ی این حوزه برگزار و از میان آثار ارسالی  9 تصویرگر انتخاب شدند. متاسفانه در این دوره نسبت به سال های گذشته آثار بسیار اندکی از تعداد محدودی تصویرگر و ناشر به دبیرخانه ارسال شده بود، علاوه بر کم بودن تعداد،آثار غالبا کیفیتی متوسط داشتند، امری که باعث شد تا داوران به جای انتخاب 15 تصویرگر ،بر خلاف دوره های قبل 9 تصویرگر را انتخاب کنند.
بر این اساس کتاب‌ "وقت قارقار" با تصویرگری مریم طهماسبی ، کتاب 
"سفر در کاموا" با تصویرگری یگانه یعقوب نژاد ، کتاب " فرانک" با تصویرگری مژگان سعیدیان ، کتاب" بابای با کلاه ،بابای بی کلاه " با تصویرگری عاطفه ملکی جو ، کتاب " آماده باش هلولا " با تصویرگری افسانه صانعی ، کتاب جادوی خواب با تصویرگری مهسا هدایتی ، کتاب " یک کار خیلی مهم " با تصویرگری سمانه رهبرنیا ، کتاب " دختر نارنج و ترنج " با تصویرگری مهکامه شعبانی و کتاب A CABRA E O LOBO با تصویرگری علی بوذری به عنوان نامزدهای دریافت این جایزه از سوی داوران معرفی شدند.
جوایز این مسابقه شامل جایزه بزرگ به ارزش 3000دلار، پنج سیب طلایی  به ارزش 1500 دلار و پنج مدال ویژه به ارزش 1000دلار است. هم‌چنین برنده جایزه اول می‌تواند در نمایشگاه بعدی به‌صورت مستقل شرکت کند  وآثار خود را به نمایش بگذارد.
گفتنی است برندگان نهایی این مسابقه در ماه اکتبر 2023 اعلام خواهند شد.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه