pt

گزارش ششمین نشست از سری نشست های انجمن تصویرگران ایران با موضوع سبک در تصویرگری

۰۴ آبان ۱۴۰۲

 نشست ششم از مجموعه نشست‌های انجمن تصویرگران ایران با موضوع سبک در تصویرگری در تاریخ دوشنبه 24 مهرماه 1402 و با حضور خانم هدا حدادی و آقای محمدرضا مرزوقی در محل خانه هنرمندان ایران، سالن استاد جلیل شهناز برگزار شد.

در ابتدا مدیر پنل خانم شادی هاشمی در توضیح موضوع نشست به این نکته اشاره کرد که در ادامه‌ی نشست‌ گذشته و به‌دلیل اهمیت موضوع سبک، این جلسه نیز به همین موضوع اختصاص یافته‌است.
همچنین در پی درخواست‌های مکرر، به اطلاع شرکت‌کنندگان رسید که فایل صوتی کلیه نشست‌های پیشین بر روی سایت و کانال تلگرام انجمن تصویرگران قابل دسترس است.

خانم هدی حدادی( تصویرگر، نویسنده و شاعر) در ابتدای صحبت‌ها به دلیل انتخاب عنوان جلسه (چیدن تمشک در مسیرهای فرعی) اشاره کردند. سپس به موضوع سبک و تفاوت آن با تکنیک پرداختند؛ این که سبک در واقع نگاه و طرز فکر تصویرگر و ابزاری برای بیان تفکرات اوست. ایشان سپس به روند کار خود از سال‌های ابتدایی پرداخته و بر علاقه‌شان به طبیعت، زن، شعر، عشق و دوستی و اهمیت حضور این عناصر در آثارشان تاکید کردند.
خانم حدادی به تشریح سبک و نگاه خود پرداخته و تصاویری از آثارشان در قالب دسته‌بندی با محوریت "زن" برای حاضران به نمایش درآمد که به موضوعاتی مانند زن آزاد، زن و روزمرگی، زن و عشق، زن و مادری و... می‌پرداخت. خانم حدادی توصیه‌هایی به تصویرگران داشتند و بر لزوم مطالعه و مشاهده و آگاهی از حقوق خود تاکید کردند. همچنین به اهمیت نقد و بررسی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان نیز اشاراتی داشتند.

سخنران دوم آقای محمدرضا مرزوقی (نویسنده و فیلمساز) در زمینه‌ی تعامل نویسنده و تصویرگر؛ بر لزوم توضیح داستان و تاریخچه‌ی آن توسط نویسنده و در اختیار گذاشتن منابع و اطلاعات لازم برای تصویرگر صحبت کردند. از تلفیق تخیل نویسنده و تصویرگر در خلق کتاب تصویری گفتند و با نمایش نمونه‌هایی از آثارشان توضیحاتی پیرامون سبک متن و تصویر ارائه کردند.

بخش کوتاهی از جلسه به طرح پرسش‌هایی از طرف حاضرین و مدیرپنل اختصاص داشت.

لازم به ذکر است نشست‌های ماهانه‌ی انجمن تصویرگران دوشنبه‌ی آخر هر ماه ساعت 17 تا 19 در محل خانه‌ی هنرمندان برگزار می‌شود.


تصاویر از لیلا ابراهیمی
برای شنیدن فایل صوتی نشست به لینک زیر مراجعه نمایید.

03.jpg 08.jpg 04.jpg 21023401.jpg 06.jpg 79881207.jpg WhatsApp Image 2023-10-16 at 10.59.00 PM.jpeg WhatsApp Image 2023-10-16 at 10.59.28 PM.jpeg
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه