pt

سه ایرانی در میان پذیرفته شدگان نهمین دوره مسابقه تصویرگران جوان فرفره طلایی ۲۰۲۴

۲۰ شهريور ۱۴۰۳

نمایشگاه  بین المللی کتاب کودک شانگهای چین (CCBF) نهمین دورۀ رقابت فرفره طلایی که شامل ۶۶ تصویرگر از 19 کشور در دو گروه «نشر کتاب» (50 تصویرگر) و «تجاری» (16 تصویرگر) بودند، را معرفی کرد. در این میان نام سه تصویرگر ایرانی، یعنی هادی بغدادی، رضا دالوند و پروین حیدری زاده، به چشم می خورد.


  این مسابقه هر ساله با هدف شناسایی و تقدیر از هنرمندان جوان با استعداد که در زمینۀ تصویرگری کتاب کودک فعال هستند، برگزار می شود. از سال ۲۰۲۳، کمیته برگزاری بخش جدیدی به نام «تجاری» را به بخش اصلی، یعنی «نشر کتاب»، اضافه کرد تا تصویرگران را تشویق به نمایش آثار تجاری خود از طریق فرم های متنوع بیان هنری نماید و همچنین ارتباط و همکاری بین تصویرگران و برندها، تبلیغ کنندگان و دیگر فعالان تجاری را ترویج کند.

در طول تابستان 2024، هیئت داوران متشکل از ۸ کارشناس بین‌المللی، یوکیکو هیروماستسو (ژاپن)، جان کلسن (آمریکا)، مورگان واستا (فرانسه) و شیائو آوزی و یائو هونگ (چین) به عنوان داوران بخش ‌«نشر کتاب»، و هادی برکات (سوئیس)، جیاکومو بنلی (ایتالیا) و تانگو (چین) به عنوان داوران بخش ‌«تجاری»، ۲۵۸۴ اثر ارسالی را از طریق یک سیستم آنلاین مشترک بررسی کرده و انتخاب نهایی خود را از طریق کنفرانس دیجیتال نهایی کردند.

آثار پذیرفته‌شدگان سال 2024، از ۱۵ تا ۱۷ نوامبر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای چین به نمایش درخواهد آمد. علاوه بر این، این آثار در کاتالوگ نمایشگاه فرفره طلایی ۲۰۲۴ که در ماه نوامبر منتشر می‌شود و در بین تمامی شرکت‌کنندگان و همکاران نمایشگاه توزیع خواهد شد، معرفی می‌گردد.

از تاریخ ۸ نوامبر، آثار فینالیست‌ها به صورت دیجیتال در گالری آنلاین فرفره طلایی که در وب‌سایت رسمی رقابت قرار دارد، قابل مشاهده خواهد بود. از همان روز تا پایان نمایشگاه CCBF در تاریخ ۱۷ نوامبر، این تصاویر به رای مردمی که به صورت آنلاین و بازدیدکنندگان نمایشگاه گالری را مشاهده می‌کنند، گذاشته می‌شود. هنرمندی که بیشترین تعداد رای را کسب کند، برنده جایزه انتخاب مردمی فرفره طلایی در بخش ‌«نشر کتاب» خواهد شد.

در شب پیش از آغاز نمایشگاه، هیئت داوران فرفره طلایی بار دیگر گرد هم می‌آیند تا برندگان بخش «نشر کتاب»، یک جایزه بزرگ به یک هنرمند چینی و یک جایزه بزرگ به یک تصویرگر بین‌المللی و بخش «تجاری»، شامل یک جایزه بزرگ، را انتخاب کنند. همچنین جایزه تقدیری نیز در هر کدام از دو بخش اهدا خواهد شد. نتایج داوری تا پایان نمایشگاه اعلام می‌شوند، به جز برنده جایزه «انتخاب مردمی» که در تاریخ ۱۸ نوامبر اعلام خواهد شد. در نهایت، یکی از برندگان یادشده به عنوان طراح هویت بصری نمایشگاه CCBF ۲۰۲۵ انتخاب خواهد شد. در بخش ‌«تجاری»، تصویرگران منتخب همچنین فرصت خواهند داشت تا در همکاری‌های هنری و تجاری فرامرزی با برند لباس کودک M.latin مشارکت کنند.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه