pt

دو سالانه تصویرگری، بودن یا نبودن؟

۲۸ فروردين ۱۳۸۸

دیر اجرایی انجمن فرهنگی هنری تصویرگران از عدم حضور اعضای این انجمن در جلسات اجرایی ششمین دوسالانه تصویرگری خبر داد.

حسین نظری در گفتگو با یکی از سایت‌های خبری، ضمن اعلام این خبر گفت:" نمایندگان انجمن متشکل از علی بوذری دبیر انجمن، عطیه مرکزی رئیس هیات مدیره، محمد علی بنی‌اسدی از موسسان انجمن و اینجانب، پیش از ارسال نامه به محمود شالویی در تمام جلسات اجرایی و برنامه‌ریزی دوسالانه شرکت می‌کردیم. اما بی‌جواب ماندن نامه ارسالی و عدم پذیرش دلایل منطقی انجمن تصویرگران از سوی ایشان، موجب انصراف انجمن از حضور در جلسات شده است".

وی با اشاره به مفاد نامه ارسالی به شالویی گفت:" در نامه به چند مورد اشاره کردیم، از جمله اینکه در زمان کم و محدود پیش‌رو، نمی‌توان نمایشگاه مطلوبی را آماده کرد و حداقل زمانی که موردنیاز است،‌ شش تا هفت ‌ماه از زمان ارسال فراخوان است. مساله دیگر جا به جایی محل برپایی دوسالانه است که ابتدا قرار بود در تهران برگزار شود که ارشاد شیراز را پیشنهاد کرد که در نهایت اهواز برای این منظور انتخاب شد".
نظری با اشاره به حضور سه عضو انجمن در مشهد و دو عضو در تبریز، اختلاف نظر در محل برگزاری را به دلیل تمرکز اکثر تصویرگران در تهران عنوان کرد و افزود:" به دلیل اینکه انجمن تنها نهاد رسمی واجد شرایط صنفی و تخصصی در حیطه تصویرگری کتاب کودک است، از نحوه فعالیت هنرمندان این رشته در شهرستان‌ها آگاه است و به همین دلیل انجمن با برگزاری این نمایشگاه در شهرستان مخالف است".
وی با انتقاد از انتخاب بهرام کلهرنیا به عنوان دبیر ششمین دوسالانه تصویرگران که پیش از این دبیری جشنواره فجرآفرینان را نیز بر عهده داشته است، گفت:" آنچه برای من نامفهوم باقی مانده است حضور ایشان به عنوان دبیر دوسالانه است. زیرا ایشان سابقه‌ای در تصویرسازی ندارند. جای تاسف است که با وجود این همه چهره‌های درخشان در تصویرگری که سوابق مهم و موثری در تصویرگری دارند، فردی انتخاب می‌شود که سابقه تصویرگری در کارنامه خود ندارد. این انتخاب مانند این است که دبیر دوسالانه گرافیک را از بین خوشنویسان انتخاب کنند".
او اضافه کرد:" آنچه انجمن را نگران می‌کند این است که دلیل حضور ایشان را در رأس دوسالانه تصویرگری نمی‌دانیم. اگر از سر دلسوزی و یا توانمندی است، آیا دلسوزتر، توانمندتر و صاحب نظرتر از ایشان در تصویرسازی نداریم"؟
بهرام کلهرنیا متولد 1331 کرمانشاه، فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک و مدرس گرافیک در دانشگاه آزاد و مدرسه ویژه است. وی تاکنون دبیری چند جشنواره از جمله پوستر سوم خرداد و جشنواره تجسمی فجرآفرینان بنیاد شهید را برعهده داشته است.
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه