pt

جایزه حوا برای برترین کتاب‌های کودک

۱۶ اسفند ۱۳۹۰



نخستین جشنواره برترین کتاب‌های کودک‌و‌نوجوان غیرفارسی ایرانی با نام "جایزه حوا" با هدف شناسایی بهترین کتاب‌های چاپ‌شده در ایران به زبان‌های بین‌المللی و معرفی این آثار به بازارهای جهانی نشر برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران به نقل از آژانس ادبی حوا، کتاب‌هایی در این جشنواره پذیرفته می‌شود که درسال‌های 1388 تا 1390 (2009 تا 2011 میلادی) توسط ناشر ایرانی چاپ شده و یا آماده چاپ باشند و مخاطب آن گروه‌های سنی خردسالان، کودکان و نوجوانان باشند.
در این جشنواره کلیّت آثار رسیده (متن، تصویر، طرح جلد، کتاب‌سازی و غیره) از سوی گروهی از  متخصصان داخلی و خارجی حوزه تولید و نشر کتاب کودک و نوجوان داوری می شود.
زمان داوری و برپایی این جشنواره تابستان 1391 خواهد بود و جوایز جشنواره به شکلی درنظر گرفته شده‌است که در معرفی و حضور آثار برتر، پدیدآورندگان و ناشران‌ آن ها در عرصه نشر بین‌الملل مؤثر باشد.
گفتنی‌ است علاوه بر تشویق ناشران ایرانی به چاپ کتاب به زبان‌های دیگر و حضور در عرصه‌ بین‌المللی صنعت نشر، ارائه کتاب‌های ایرانی به کودکان و نوجوانان جهان و همین‌طور معرفی ادبیات کودک ایران به کشورهای دیگر، به عنوان اهداف جشنواره برترین کتاب‌های کودک‌و‌نوجوان غیرفارسی ایرانی ذکر شده است.
ناشران و مؤلفان متقاضی شرکت در این جشنواره می‌بایست دو نسخه از کتاب خود را تا 31 فروردین سال 1391 به دبیرخانه جشنواره در "آژانس ادبی حوا" به شماره 88908876 یا 87-88944086 ارائه کنند.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه