pt

نمایشگاه مداد در آش برگزار می شود

۱۹ اسفند ۱۳۹۰


تصاویر کتاب"۱۰۰ مزه خوشمزه از آشپزی ایتالیایی ۱۰۰ تصویر بامزه از تصویرگری ایرونی" در نمایشگاه بزرگ غذا در شهر فلورانس به نمایش در خواهد آمد.


به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، نمایشگاه مداد در آش به کوشش فلیچتا فرارو و علی بوذری در نمایشگاه بزرگ غذا، Taste، با طراحی آلساندرو مرادئی و اجرای پیتی ایماجینه به نمایش در خواهدآمد.
این تصویرسازی ها، حاصل کارگاه تصویرگری سه روزه ای است که در سال 2008، با حمایت سفارت ایتالیا در تهران برگزار شد و در قالب کتاب مذکور، با طراحی گرافیک فرشید شفیعی و توسط نشر مثلث به چاپ رسید.
فلچیتا فرارو در معرفی نمایشگاه حاضر می نویسد: "غذای ملی‌ هر کشوری ریشه در سنت ها، مراسم و آداب و رسوم آن منطقه دارد. مواد اولیه غذا‌ها نشان از ذائقه و مواد در دسترس ساکنان محلی دارد و دستور غذاها، که از میان اعصار و دوره‌های گوناگون گذشته و تکامل یافته‌اند، از تاریخ و تبادلات مردم آن سرزمین با دیگری حکایت می کند. پس بستر مناسبی برای خلق یک اثر هنری است که گویا بسیاری از زوایای پنهان فرهنگ مردم آن کشور باشد. این نمایشگاه حاصل تاملی در میراث هنر آشپزی ایتالیایی از سوی گروهی از تصویرگران ایرانی است.".
نگین احتسابیان، بنفشه احمدزاده، عطیه بزرگ سهرابی، علی بوذری، الساندرا چیمتوریبوس، هدا حدادی، سحر حقگو، شراره خسروانی، فاطمه رادپور، پژمان رحیمی زاده، مرتضی زاهدی، مهکامه شعبانی، فرشید شفیعی، فرانک صالحی، مهناز صبور، سید محمد مهدی طباطبایی، علی عطایی، ندا عظیمی، گلریز گرگانی،  عطیه مرکزی، مانلی منوچهری و مرجان وفائیان تصویرگرانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.
نمایشگاه Taste ، که هر ساله از دهم تا دوازدهم مارچ، بیستم تا بیست و دوم اسفندماه، در شهر فلورانس ایتالیا برگزار می شود، از معتبرترین جشنواره ها در این زمینه محسوب می شود.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه