pt

دنیای عجیب

۲۵ فروردين ۱۳۹۱

نرگس محمدی

دنیای عجیب جایی است درحوالی زندگیمان، دنیایی در پس و پیش ذهنمان، دنیایی خیالی که خلاقیت در طراحی، مهارت در اجرا و درک هنرمندانه از موضوع، آن را باورپذیرتر می کند. سال هایی است که به واسطه تلاش های لیدا معتمد و تنی چند از تصویرگران جوان فرصت ورود به این دنیا را می یابیم. 

معتمد تصویرگر جوان و پرتلاشی است که با وجود دشواری های کار گروهی، سعی در ایجاد زمینه ای حرفه ای برای بروز خلاقیت استعدادهای جوان دارد. ششمین نمایشگاه این گروه نزدیک است برای همین گفت و گویی کوتاه با وی ترتیب دادیم.

گروه دنیای عجیب چگونه برپا شد؟

در طول سال های فعالیت حرفه ای برایم دغدغه حضور در فعالیت های گروهی به عنوان یک تصویرگر همیشه مطرح بود. ولی به دلیل نبود زمینه مساعد در فعالیت های نمایشگاهی و رقابتی و همچنین نگاه غیرجدی به تصویرگران جوان این امکان فراهم نمی شد.

تا این که در سال 1385 گروه تصویرسازی دنیای عجیب با هدف معرفی هنرمندان جدید و یا کمتر شناخته شده به جامعه هنری و انتشاراتی و همچنین معرفی هنر تصویرگری به مردم، شکل گرفت.

به این منوال پنج نمایشگاه گروهی به طور سالانه برگزار شد که خوشبختانه همگی آن ها مورد توجه عموم و به خصوص ناشران قرار گرفت.

چرا به دنیای عجیب توجه شد؟

در آثار، فضایی جدید و جذاب وجود داشت که شاید به دلیل انتخاب موضوع آزاد نمایشگاه ها بود. چرا که در اینجا هدف معرفی تصویرگران بود و این کار می توانست به واسطه قدرت اجرائی و مهارت تکنیکی تصویرگر با توجه کمتری به وجه ادبی انجام شود. از این رو اعضای گروه خود را محدود به انتخاب موضوعی خاص نمی کردند.

البته به اعتقاد من ارائه اثر همراه با موضوع، پلی میان ذهن بیننده و تصویرگر است و در پروسه تولید کتاب، ارزش ادبی و تصویری به یک میزان مهم خواهند بود.

برای ادامه چه باید کرد؟

معتقدم برگزاری بیشتر و موثرتر نمایشگاه ها و حضور گروه های تصویرسازی می تواند به بهبود کیفیت آثار در حوزه های نمایشگاهی و رقابتی و ارتباط موثرتر بیننده و تصویرگر در بیان مفاهیم نو کمک زیادی کند.

همراهی اساتید برجسته و مجرب تصویرگر نیز در این زمینه بسیار مفید خواهد بود. چراکه همراهی این عزیزان فرصت بیشتر آموختن را به ما خواهد داد و به خلق دنیای عجیب کمک خواهد کرد.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه