pt

هفته فرهنگی ایران و هند

۰۶ خرداد ۱۳۹۱
.

خانه هنرمندان ایران، هیجدهم تا بیست وسوم خرداد ماه جاری میزبان سفارت هندوستان برای برگزاری هفته فرهنگی ایران و هند است.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، هفته فرهنگی ایران و هند با هدف توسعه ارتباطات و تعاملات فرهنگی دو کشور با توجه به پیشینه و مشترکات فرهنگی بسیار و به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم فرهنگ دوست و هنرمندان دو کشور با این مشترکات برگزار می شود.
برگزاری چهار نشست پژوهشی در حوزه ادبیات، تجسمی و معماری با عناوین "ادبیات فارسی در هند"، "هنر هند در عکس جهان"، "اشتراکات معماری هند و ایران" و "رابین تا گور در ایران" و برگزاری سمینار " روابط فرهنگی و تمدنی و ادبی هند و ایران " از جمله برنامه های علمی این هفته خواهد بود.
پخش چهار فیلم مستند "بسم الله خان و بنارس"، بازگشت به سرزمین گندوانا"، اردوهجیس کانام" و "گیتان جالی" به همراه اجراهای زنده موسیقی  استاد راجش پرسونا و موسیقی گروه صادق مهدوی، حسین نیستان،موسیقی و حرکت سعید تهرانی و سی تار استاد علی بروجردی از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.
این مراسم در روز پنجشنبه 18 خرداد ساعت 5 بعد از ظهر در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران و با حضور مدعوین، مسئولان فرهنگی و سفیر هندوستان در ایران افتتاح و در روز سه شنبه 23 خرداد ماه ساعت 7 بعد از ظهر در همین مکان طی مراسمی به پایان خواهد رسید.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه