pt

شماره 178 کتاب‌ماه کودک و نوجوان

۰۲ مرداد ۱۳۹۱

.

شماره 178 کتاب‌ماه کودک و نوجوان با مقاله‌ای درباره «خودانضباطی» در شعر سیلور استاین منتشر شد.

.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شماره 178 نشریه کتاب‌ماه کودک و نوجوان در چهار بخش «پژوهش‌های بنیادین، فرهنگ و علوم و دین»، «ادبیات داستانی»، «شعر»، «تصویرگری» همراه با یادداشت سردبیر و بخش‌های خبری و گزارش منتشر شده است. 

.

در بخش «پژوهش‌های بنیادین، فرهنگ و علوم و دین»، چهار نقد و بررسی درباره تازه‌ترین کتاب‌های علمی و دینی به نام‌های «بنایی نو بر پایه‌هایی کهن» نوشته مریم صفاهانی، «گشت و گذاری در دنیای جذاب بیوتکنولوژی» نوشته‌ مینو برادر، «در جست و جوی نشانه‌های طبیعت» به قلم اعظم شاهرودی و «دشواری‌های بازنگاری مفاهیم قرآنی» اثر سیدعلی‌محمد رفیعی منتشر شده است.

.

در یکی از مقالات بخش «ادبیات داستانی» به نام «مثل من و تو» نوشته شهره کائدی، نویسنده مقاله کتاب «سوزان می‌خندد» را نقد و بررسی کرده و در ادامه آثار مشابه این کتاب را که به موضوع معلولیت کودکان و نوجوانان پرداخته است معرفی می‌کند.

.

نقد کتاب‌های «پریانه‌های لیاسند ماریس» اثر طاهره ایبد، «قهرمانان اسطوره‌ای» نوشته کریستیان گرونیه، دو جلد از کتاب‌های مجموعه داستان‌های «مدرسه عجیب و غریب» اثر دن گاتمن، «آلونک» نوشته رابرت سوئیندلز و «آذرک، جادوگر بزرگ» به قلم مسلم ناصری دیگر مقالات بخش ادبیات داستانی است. در مقاله‌ای دیگر نیز «ساختار بازنویسی در کتاب قصه‌ی گنبدهای رنگین» بررسی شده است.

.

در بخش «شعر» نیز مجموعه شعرهای «بال‌هایم را پنهان کرده‌ام» سروده‌ی مهدیه نظری، «بفرما توی سایه» اثر فریدون سراج بررسی شده است. «خود انضباطی در شعر «شل سیلور استاین»» نیز یکی دیگر از مقالات این بخش است.

.

در بخش «تصویرگری و هنر»، تصاویر کتاب‌‌های «وقتی تو خوشحالی» اثر جرالدو والدیو، «عروس آسمون» کاری از فریبا بندی و «مسافران هواپیمای سفیدرنگ» اثر حسن موسوی نقد و بررسی شده است.

.

موسسه «خانه کتاب» شماره 178 کتاب‌ماه کودک و نوجوان، ویژه مرداد ماه 1391 را به بهای هزار و پانصد تومان منتشر کرده است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه