pt

دوسالانه کاریکاتور مهرماه برگزار می‌شود

۰۴ مرداد ۱۳۹۱

.

مسعود شجاعی طباطبایی که چندی پیش برگزاری دوسالانه کاریکاتور را با اما و اگرهای مدیریتی مواجه دانسته بود با اعلام رفع مشکلات مالی، از برگزاری این دوسالانه در مهرماه سال‌ جاری خبر داد.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران،سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر دوسالانه کاریکاتور و رئیس خانه کاریکاتور ایران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: چندی پیش گلایه کرده بودیم که مشکلات زیادی در سر راه دوسالانه قرار گرفته است. در همان مقطع اما اعلام شد قرار است با مدیر جدید مرکز امور تجسمی ارشاد جلسه‌ای داشته باشیم و مشکلات‌مان را مطرح کنیم و به شخصه امیدوار بودم در آن جلسه مشکلات رفع شود و این دوسالانه مهم، به صورت درست و شایسته برگزار شود.

.

وی افزود:  خوشبختانه طبق پیش‌بینی‌ها این جلسه برگزار شد و ما به‌عنوان مجری و برگزارکننده این دوسالانه با آقای امیرنیا مدیر جدید مرکز امور تجسمی ارشاد به توافقات مهمی رسیدیم و مشکلاتی از قبیل مشکلات مالی به‌طور کامل برطرف شد.

.

دبیر دوسالانه کاریکاتور درپاسخ به این سوال که آیا این دوسالانه نیز مانند دوسالانه قبل به طور مشترک در تهران و اهواز برگزار خواهد شد یا نه؟ گفت: در این مورد هنوز تصمیم نگرفته‌ایم و به دنبال این هستیم که این مورد را نیز بررسی کنیم.

.

شجاعی درباره مشارکت و همراهی هنرمندان سایر کشورها در این دوسالانه هم گفت: در زمان مدیریت آقای شالویی فراخوان دوسالانه به تمام دنیا مخابره شد و تاکنون حدود 90 کشور در این دوسالانه حضور پیدا کرده‌اند.

.

نمایشگاه دوسالانه کاریکاتور تهران یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های کاریکاتور دنیاست. این نمایشگاه که از سال ۱۳۷۲ تحت نظر به پیشنهاد مسعود شجاعی طباطبایی و محمدحسین نیرومند به مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

.

در دوره اول ۱۳۰۰ اثر به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شد و این آمار تا دوسالانه ششم (۱۳۸۲) به ۳۳۰۱ اثر رسید. همچنین جایزه اول این نمایشگاه از ۱۰۰۰ دلار در دوره اول، تدریجاً به ۸۰۰۰ دلار در دوره هفتم رسید.

.

این نمایشگاه هر دو سال یک بار در فصل پائیز برگزار می‌شود و تا به امروز نه دوره آن برگزار شده‌ است. نهمین دوره آن آبان 1388 با موضوع اصلی ترس برگزار شد. دبیرخانه دائمی این نمایشگاه در خانه کاریکاتور ایران مستقر است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه