pt

انجمن تصویرگران مکانی برای ادامه فعالیت ندارد

۳۰ شهريور ۱۳۹۱

.

مدیرعامل انجمن تصویرگران به عدم توانایی در تامین مکان برای این انجمن اشاره کرد و گفت: فعالیت انجمن تصویرگران اکنون در یکی از انبارهای خانه هنرمندان، دفتر کاری مدیرعامل و دفتر رییس هیات مدیره انجمن پیگیری می شود.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران،علی هاشمی شهرکی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره از دست دادن مکان انجمن تصویرگران گفت: یک ماه پیش نامه نگاری هایی با معاونت امور هنری و مرکز هنرهای تجسمی انجام دادیم، مبنی براینکه در صورت عدم حمایت، انجمن تصویرگران مکان استیجاری گذشته خود را از دست خواهد داد.

.

وی ادامه داد: از آن زمان تا کنون معاونت امور هنری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و یا نهاد هنری دیگری هیچ تماسی با هیات رییسه انجمن نگرفته و هیچ اقدام عملی در این مورد انجام نداده اند.

.

به گفته هاشمی شهرکی، اکنون انجمن به صورت سه پاره در یکی از انبارهای خانه هنرمندان، دفتر کاری مدیرعامل و دفتر رییس هیات مدیره انجمن به فعالیت های خود از جمله برگزاری کلاس های مربوطه می پردازد.

.

وی برطرف نشدن مشکلات انجمن تصویرگران را به منزله از بین رفتن این انجمن و به دنبال آن نابودی هنر تصویرگری دانست و افزود: در صورت بروز چنین اتفاقی، مقصر فقط انجمن تصویرگران نخواهد بود.

.

این هنرمند تصویرگر افزود: بیش از 10 سال است که انجمن تصویرگران با هزینه اعضا به فعالیت مشغول است و در این مدت، بدون هیچ چشمداشت مالی، با دلسوزی برنامه هایی چون انتشار کتاب، بزرگداشت، نمایشگاه های هنری و چندین برنامه خارجی را با مشارکت هنرمندان سایر کشورها برگزار کرده است.

.

وی ادامه داد: اما در این 10 سال، دوسالانه ای برای رشته تصویرگری برگزار نشده و این امر نشان دهنده عدم ارتباط انجمن با معاونت امور هنری طی این مدت است.

.

هاشمی شهرکی با بیان آنکه اولویت این انجمن اکنون بیش از هر چیز تامین مکان است، اضافه کرد: مطمئنم هنرمندان تصویرگر و اعضای انجمن با این موضوع موافق هستند که اگر بودجه ای برای برگزاری دوسالانه تصویرگران از سوی معاونت امور هنری در نظر گرفته شده، به تامین مکان انجمن اختصاص یابد.

.

وی بر لزوم حمایت مرکز هنرهای تجسمی از انجمن های هنری تاکید کرد و گفت: انجمن های هنری به خاطر بار سنگینی که از دوش معاونت امور هنری برمی دارند، نقش بسیار مهی در عرصه تجسمی کشور ایفا می کنند. در واقع انجمن ها با گردآوری هنرمندان، برگزاری کلاس ها و نمایشگاه ها و فراهم کردن فضای هنری، رشته های تجسمی را زنده نگاه می دارند.

.

این هنرمند تصویرگر با بیان آنکه انجمن های هنری چون خوشنویسی، گرافیک، سفال و عکاسی همگی از امکانات دولتی برخوردارند، خاطرنشان کرد: با بالارفتن هزینه ها و تورم، انجمن تصویرگران نمی تواند از عهده هزینه های اجاره یک مکان برآید و اکنون فقط انتظار ما در اختیار قراردادن یک مکان مشخص و یا پرداخت هزینه بابت اجاره جا برای این انجمن هنری است.

.

وی همچنین یادآور شد: بسیاری از اعضا و هنرمندان جوان با تماس های محبت آمیز خود، پیشنهاد در اختیار قراردادن اتاق یا مکانی از خانه اقوام و آشنایان خود را مطرح می کنند؛ گرچه این برخوردهای دلسوزانه خوشایند است، اما ظاهر خوشی ندارد که انجمن قادر به تامین مکان نباشد.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه