pt

با جدیت به فعالیت ادامه می دهیم

۰۴ مهر ۱۳۹۱

.

رییس هیات مدیره انجمن تصویرگران با بیان آنکه انجمن تصویرگران با وجود نداشتن مکان مشخص با جدیت به فعالیت خود ادامه می دهد، افزود: انجمن های هنری، امید و پشتیبان هنرمندان هستند.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، کیانوش غریب پور در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با وجود آنکه انجمن تصویرگران اکنون مکان مشخصی ندارد، اما به صورت پراکنده و در چند نقطه مختلف شهر، به برنامه های خود چون برپایی کلاس های آموزشی ادامه می دهد.

.

وی با رد شایعه انحلال انجمن توضیح داد: برخی رسانه ها از خبر از دست دادن مکان مشخص انجمن، معنی انحلال کامل آن را برداشت کردند، در حالیکه به هیچوجه این امر صحیح نیست.

.

به گفته عضو هیات داوران ششمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، انجمن تصویرگران نهادی با پشتوانه فرهنگی است که به سختی شکل گرفته، بنابراین به این راحتی منحل نخواهد شد.

.

دبیر ششمین دوسالانه تصویرسازی ادامه داد: همه باید متوجه باشیم که انجمن های هنری، نماینده بخشی از هنرمندان هستند و با فعالیت های خود رشته های هنری را پویا و زنده نگاه می دارند از این رو نیازمند حمایت هستند.

.

وی بر لزوم استفاده انجمن های هنری از امکانات عمومی در عین حفظ استقلال آنها تاکید کرد و گفت: درباره آنکه چه کسی متولی حمایت از انجمن های هنری است، ابهامات و خلاء های قانونی وجود دارد، اما از آنجا که وزارت ارشاد بیش از هر نهاد دیگری هم سو و هم راستا با فعالیت های هنری و فرهنگی است، انجمن های هنری بیش از هر سازمان یا نهادی خود را به این بخش نزدیک می دانند.

.

این هنرمند تصویرگر گفت: باید دقت نظر داشت که در عین حمایت از فضای کاری انجمن های هنری، آنها به هیچ نهادی وابسته نباشند و بتوانند فعالیت های صنفی خود را به صورت مستقل انجام دهند.

.

غریب پور با اشاره به از دست دادن مکان استیجاری انجمن تصویرگران در هفته گذشته عنوان کرد: در واقع انتشار نامه هیات مدیره مبنی برنداشتن مکان مشخص انجمن به معنی درخواست ویژه از وزارت ارشاد یا معاونت هنری نیست، بلکه منظور متوجه کردن نهادها و متولیانی است که دغدغه فرهنگی دارند.

.

این هنرمند به برگزاری ششمین دوسالانه تصویرگری اشاره کرد و یادآور شد: قرار است معاونت امور هنری این دوسالانه را پس از سال ها وقفه برگزار کند و مذاکراتی نیز با انجمن برای مشارکت در برگزاری این رویداد هنری انجام داده است، اما پیشنهاد ما این است که بودجه در نظر گرفته شده، در اختیار انجمن باشد تا از محل صرفه جویی های آن، امکان تهیه مکانی مشخص برای انجمن هم فراهم شود.

.

وی تامین هزینه یا مکان برای انجمن را از اولویت های کاری این رشته تجسمی دانست و اضافه کرد: در رسانه ها، مصاحبه هایی با معاون امور هنری و یا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی مبنی بر آمادگی هرگونه حمایت از انجمن تصویرگران انتشار یافته، اما تا کنون هیچ مکاتبه و تماسی از سوی این نهادها با انجمن انجام نشده است.

 

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه