pt

به یاد کودکی نمایشگاه آثار تصویرسازی پرویز کلانتری

۱۶ مهر ۱۳۹۱

.

نمایشگاهی از آثار پرویز کلانتری تصویرگر پیشکسوت کتاب­های درسی با عنوان «به یاد کودکی» شنبه 15 مهر در فرهنگ­سرای ارسباران گشایش یافت.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، در روز گشایش این نمایشگاه از تمبر یادبود مربوط به تصویرسازی داستان کتاب درسی «حسنک کجایی؟» این استاد بزرگ رونمایی شد.

.

چهارمین برنامه باشگاه تجسمی تهران، در نمایشگاه «به یاد کودکی» 27 اثر در ابعاد 40در60 سانتیمتر به نمایش درآورده است که برخی آثار قدمت 50ساله دارند.

.

پرویز کلانتری،از نخستین کسانی است که به تصویرکردن کتاب‌های درسی پرداخت. وی بیش ازچهل سال است که نقاشی می‌کند و ۲۶ کتاب کودک همچون «کدو قلقله زن»، «جمجمک برگ خزون»، «گل اومد بهاراومد»و «رنگین کمان» را تصویرگری کرده‌است. او همچنین نویسنده کتاب هایی چون «ولی افتاد مشکل ها»،«چهار روایت»و «نیچه نه، فقط بگو مشداسماعیل»است. همچنین تابلوی «شهر ایرانی از نگاه نقاش ایرانی»از آثار این هنرمند در مقر سازمان ملل در نایروبی پرده برداری شده است و یک اثر از آثار وی درفهرست تمبرهای ویژه سازمان ملل به چاپ رسیده است.

.

باشگاه تجسمی عنوان برنامه ­ای است که نشست­های تخصصی در حوزه تجسمی برگزار می کند.

.

علاقه مندان برای بازید می توانند پانزدهم تا بیست و هفتم مهرماه از ساعت 10 تا 20 به فرهنگ سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه