pt

این شاخه مال من است

۱۸ مهر ۱۳۹۱

.

نمایشگاه نقاشی های استاد پرویز کلانتری در گالری سارابان برگزار می شود.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، این نمایشگاه که شامل 20 اثر با تکنیک رنگ روغن و اکرلیک در ابعاد مختلف روی بوم است، جمعه بیست و یکم مهرماه، ساعت 17 تا 21 افتتاح می شود و تا اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

.

رونمایی کتاب " این شاخه مال من است" نیز از دیگر برنامه های آیین گشایش این نمایشگاه است.

.

کلانتری در عرصه هنر ایران چهره ای فعال و معتبر محسوب می شود؛ عضویت در هیئت موسس شورای کتاب کودک، عضویت در هیئت موسس انجمن حمایت از حقوق کودک در ایران بر اساس کنوانسیون حقوق کودک، عضویت در هیئت موسس انجمن دوستداران فرش در ایران، عضویت در هیئت موسس انجمن نقاشان ایران، عضویت افتخاری انجمن تصویرگران ایران، عضویت افتخاری انجمن طراحان گرافیک ایران همگی نشان دهنده حضور موثر وی در رشته های مختلف هنری است.

.

او در فضای نقاشی سبک شناخته شده و مستقلی را دنبال می کند. او اکنون کالیگرافی را به عنوان عرصه جدیدی در آثار خود پیش گرفته است و با استفاده از عناصر خوشنویسی در نقاشی های خود آثار جدیدی را خلق کرده است. خط کوفی برای او به لحاظ قدمت و هندسه از بین سایر خطوط متداول فارسی جذابیت بیشتری دارد. 

.

نویسندگی نیز از دیگر علایق این استاد بزرگ محسوب می شود که حاصل آن نگارش داستان هایی با روان و شیرین همراه با ظرافت و شوخ طبعی است. در کتاب شناسی او می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
نیچه نه، فقط بگو مشد اسماعیل (نشر روشن 1383)
مجموعه داستان های کوتاه چهار روایت از شب سال نویی که بر نیما گذشت (نشر ماه ریز 1383)
مجموعه داستان ولی افتاد مشکل ها (نشر ثالث 1383)
خاک را به نظر کیمیا کند- گزیده نقاشی ها (نشر زرین و سیمین 1382)

سر این خط را بگیر و بیا – گزیده نقاشی ها (نشر نظر 1385) و ...

.

علاقه مندان می توانند به غیر از سه شنبه ها، از ساعت 16 تا 20 برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه