pt

فراخوان جشنواره بهترین‌ها از دورریختنی‌ها

۰۲ آبان ۱۳۹۱

.

پنجمین جشنواره «بهترین‌ها از دورریختنی‌ها» در قالب جشنواره هنری تسنیم منتشر شد. 

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران به نقل از ایسنا، اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در پی برگزاری موفقیت‌آمیز چهار دوره جشنواره "بهترین ها از دورریختنی‌ها"، در نظر دارد در مسیر تحقق شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" پنجمین دوره این جشنواره را در سال ۱۳91 برگزار کند. 

.

این جشنواره به یکی از گرایش‌های هنری معاصر می‌پردازد که در پیوند با نقاشی، مجسمه‌سازی و... به بیانی متفاوت می‌انجامد؛ هنری شکل یافته از مواد دورریختنی، زباله و پسماندهای شهری. 

.

تمایل این هنر به خلق آثار هنری متشکل از مواد طبیعی و دورریز است، به گونه‌ای که اشیاء ساخته شده از این مواد دورریز با نگاه خلاق و دستان پرتوان هنرمندان این مرز و بوم، سبب تقویت باورها و ارزش های دینی از جمله قناعت و صرفه‌جویی شده و تأثیر به سزایی بر جامعه و محیط زیست می‌گذارد. 

.

طراحی و ساخت حجم، نقاشی، تکه‌های چسباندنی، عروسک‌های پارچه‌ای و ... از دورریختنی‌ها موضوع جشنواره است و این جشنواره با اهدافی مانند توسعه و ترویج مدیریت مصرف به عنوان یکی از "ارکان اقتصاد مقاومتی" یعنی مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر، توجه به نقش کلیدی زنان به عنوان مدیران خانه و ارتقاء سطح فرهنگ خانواده، لزوم توسعه رویکرد محیط زیست شهری سالم با نگاه خلاق، لزوم ایجاد، رشد، نهادینه‌سازی و توانایی مدیریت صحیح در استفاده از مواهب الهی، تعادل در مصرف و مدیریت مصرف با استفاده از زبان هنر، نهادینه سازی صرفه جویی در تمامی ابعاد زندگی، شناخت پتانسیل و قابلیت‌های هنرمندان با تأکید بر به کارگیری تجربیات هنری برگزار خواهدشد. 

.

جشنواره در چهار بخش کارگاههای آموزشی، مسابقه، کارگاه تخصصی (workshop) و نمایشگاه ها با دو گرایش حرفه ای و تجربی برگزار می‌شود. 

.

کارگاه تخصصی (workshop) "بهترین ها از دورریختنی‌ها"، نیز طی روزهای برگزاری نمایشگاه متمرکز و نمایشگاه منطقه‌ ای از آثار برتر محلات جشنواره برگزار خواهدشد. 

.

هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی که هنر بازیافت را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند یا به این گرایش هنری علاقه دارند، می‌توانند آثار هنری خود را برای شرکت در بخش حرفه‌ای مسابقه تا بیستم دی ماه 91به دبیرخانه مرکزی جشنواره واقع در به نشانی خیابان استاد نجات الهی ، کوچه نوید ، پلاک 40 طبقه سوم تحویل دهند.

.

 

آثار برتر بخش مسابقه حرفه ای به همراه آثار برگزیده نمایشگاه های مناطق 22 گانه در نمایشگاه به نمایش درخواهندآمد. نمایشگاه متمرکز یازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه 91 در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهدشد.

.

احمد نادعلیان، جمشید حقیقت‌شناس و مجتبی رمزی داوران این برنامه خواهندبود که به سه اثر برگزیده بخش حرفه ای به ترتیب 20، 15 و 10 میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهدگرفت.

.

لینک فراخوان


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه