pt

فراخوان نمایشگاه و کتاب گرافیک معاصر ایران

۰۶ آبان ۱۳۹۱

.

مؤسسه کتاب سیاه با هدف پربار کردن دفتر اول از مجموعه کتاب‌های تحلیلی و تاریخی «یکصد سال گرافیک معاصر ایران»، فراخوان این مجموعه را منتشر کرد. 

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران به نقل از ایسنا، بخش نخست از این کتاب دو جلدی، روند طراحی پوستر در ایران را از آغاز پیدایش تا حال مرور و بررسی خواهد کرد که پژوهش و تالیف آن توسط «آرش تنهایی» و با همراهی «محمد اردلانی» هم اکنون در حال انجام است. 

.

همچنین آیدین آغداشلو و ابراهیم حقیقی نیز بازبینی نهایی متن و نگارش مقدمه این کتاب را بر عهده گرفته‌اند. 

.

جلد دوم این مجموعه نیز با موضوع «هنرمند محور» به معرفی هنرمندان طراح پوستر معاصر ایران و همچنین پوسترهای طراحی شده توسط آژانس‌های طراحی، موسسات، کانون‌ها، شرکت‌ها، روابط عمومی‌ها، تبلیغات ادارات، شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، آتلیه‌ها و ... می‌پردازد که گروهی از اساتید طراحی پوستر از نسل‌ها و گرایش‌های مختلف نظیر صادق بریرانی، قباد شیوا، رضا عابدینی، مسعود نجابتی، فرزاد ادیبی، مهدی سعیدی، پریسا تشکری و محمد اردلانی انتخاب آثار قابل چاپ در این بخش از کتاب را برعهده خواهند داشت.

.

 روان سازی پژوهش و انتخاب آثار برای مؤلفین کتاب تاریخ گرافیک معاصر ایران، ایجاد بستر مناسب جهت حضور آثاری که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، ایجاد امکان حضور برای شرکت‌ها، سازمانها، روابط عمومی‌ها، موسسات، دفاتر و آتلیه‌های تبلیغاتی، فرهنگی و هنری، بها دادن به تمام گرایش‌های پوستر اعم از فرهنگی، تجاری، مذهبی، سیاسی، هنری، سینمایی و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت ایجاد شناخت نامه‌ تمام طراحان و موسسات طراحی گرافیک فعال ایران از جمله اهداف انتشار این فراخوان است.

.

علاقه‌مندان باید آثار خود را تا 30 آبان و فقط از مسیر سایت فراخوان به نشانی Poster.Blackbook.ir بارگذاری کنند. 

.

به تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا کند گواهی شرکت در نمایشگاه اهداء می‌شود و هنرمندان حائز امتیازات بهتر، جهت حضور در بخش دوم این کتاب (هنرمند محور) در اولویت خواهند بود. 

.

همچنین هنرمندان حائز رتبه‌های برتر از امتیازات ویژه‌ای برای چاپ آثارشان در بخش «هنرمند محور» کتاب گرافیک معاصر ایران برخوردار خواهند شد. 

.

قرار است نمایشگاهی از آثار برتر این فراخوان در خانه هنرمندان ایران نیز به نمایش عمومی درآید. 

.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر باید به نشانی news.blackbook.ir مراجعه کنند. 


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه