pt

متن مصاحبه کیانوش غریب پور

۰۹ آذر ۱۳۹۱

.

اطلاعی از عدم برگزاری دوسالانه تصویرگری بعد از 10 سال نداریم.

.

کیانوش غریب پور رئیس هیأت مدیره انجمن فرهنگی هنری تصویرگران در گفت و گو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: عدم برگزاری دوسالانه تصویرگری با توافق انجمن تصویرگران نبوده است.

وی اظهار داشت: البته این موضوع به دور از تصمیم انجمن فرهنگی تصویرگران نیست چرا که با توجه به روند مقدماتی که در ارتباط با دوسالانه تصویرگری صورت گرفت و نیز زمان بندی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که دوسالانه مطلوبی را پس از تاخیر 10 ساله پیش رو نخواهیم داشت.

.

بودجه برگزاری دوسالانه بسیار کم است.

.

وی در ادامه گفت: ردیف بودجه ای که برای دوسالانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته می شود ردیف بودجه مشخصی است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با دوسالانه تصویرگری بعد از 10 سال تنها 30 درصد افزایش بودجه این رویداد ملی را شاهد بودیم که برای دوسالانه ای که 10 سال تاخیر داشته بسیار کم است.

غریب پور خاطرنشان کرد: دوسالانه ها اتفاق بسیار معتبری در تاریخ هنر جهان هستند و برای اینکه بتوانیم فعالیت های قبلی را که برای هنر مربوطه صورت گرفته را قضاوت کنیم باید دوسالانه ها و از جمله دوسالانه تصویرگری را برگزار کنیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن تصویرگران گفت: در سال آینده هم قطعا پیگیر برگزاری دوسالانه تصویرگری خواهیم بود.

وی درباره ارائه بیانیه ای در ارتباط با برگزار نشدن دوسالانه تصویرگری گفت: با توجه به اینکه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد همکاری شده بودیم بنابراین برای این موضوع یک تصمیم جدی را اتخاذ خواهیم کرد.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه