pt

نمایشگاه گروهی چاپ دستی

۰۹ آذر ۱۳۹۱

.

نمایشگاه چاپ دستی "پنجاه و یک از هزار و یک"  به یاد استاد میرزاعلی قلی خویی و براساس داستان های هزار و یک شب در گالری آریا برگزار می شود.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، این نمایشگاه با هدف معرفی و ترویج تکنیک چاپ دستی با رویکرد تمرکز بر موضوع و نه رویکرد تکنیک محور، 50 اثر چاپ دستی را از 25 تصویرگر و یک اثر از استاد میرزاعلی قلی خویی، به نمایش می گذارد.

.

میرزاعلی قلی خویی از نقاشان بنام دوره قاجار و یکی از پرکارترین هنرمندان آن دوره است. آثار او در مقایسه با آثار سایر نقاشان و هنرمندان قرن سیزده هجری، از سادگی و تنوع خاصی برخوردارند که این سادگی در آثار چاپ سنگی، از نقاط درخشان این تکنیک چاپی در دوره قاجار به شمار می‌رود.

.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه رضا بانگیز، همایون سلیمی، احمد وکیلی، رضا هدایت، حسین ماهر، الهه مقدمی، افشین چیذری، مریم طباطبائی،  شکوفه فلاح، مریم ابطحی، مهدی درویشی،  مسعود غفاری، شهره عدالت، نریمان فرخی، پری زنگنه، امیر طباطبائی، آنالی وکیلی، شاهرخ شاهین فر، آرش میرهادی، عاطفه جرنده ای، نازیلا مقدم، المیرا میرمیران، آرزو رمضان جماعت، امیر کبیرنژاد و آیدین خانکشی پور هستند.

.

آیین گشایش نمایشگاه روز پنجشنبه نهم آذرماه ساعت 16 تا 20 در گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتراز خیابان بهشتی، کوچه زرین، شماره 10، برپا می شود و تا بیست و یکم همین ماه ادامه می یابد.

.

 مصاحبه ای در این زمینه

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه