pt

نشان ویژه لاک پشت پرنده برای مثقالی

۳۰ بهمن ۱۳۹۱

.

نشان ویژه لاک پشت پرنده به فرشید مثقالی تصویرگر برجسته کتاب‌های کودک و نوجوان و مرتضی خسرونژاد پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان اهدا می شود.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، در این رویداد فرهنگی هیئت داوران از میان 10 کاندیدای دریافت نشان ویژه، فرشید مثقالی و مرتضی خسرونژاد را شایسته دریافت این نشان اعلام کرده اند.

.

هیئت داوران همچنین کتاب های «اختراع هوگو کابره» ترجمه رضی هیرمندی از انتشارات افق، «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده، و «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» نوشته جمشید خانیان ازکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،«مجموعه مرغدانی پرماجرا» ترجمه سید محمد مهدی شجاعی از نشر چکه و شهرقلم، «آرزوهای کوچک» ترجمه پروین علیپور از نشر قطره، «ما همه آزاد آفریده شده‌ایم» از نشر دیبایه، «درد سرساز» ترجمه پروین علیپور از نشر چشمه، «میک هارته اینجا بود» ترجمه نازنین دیهیمی از نشر ماهی، «ناگهان همه چراغ‌ها روشن شدند» (از مجموعه رنگ عشق) نوشته احمدرضا احمدی از نشر نظر، و «تابستان زاغچه» ترجمه شهلا انتظاریان از نشر قطره را برای دریافت نشان های طلایی و نقره ای لاک پشت پرنده انتخاب کرده است.

.

لاک‌پشت پرنده در اصل، فهرستی از کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان است که با همکاری فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و مؤسسه شهر کتاب تهیه می‌شود.

.

آیین اهدای نشان‌های لاک پشت پرنده، روز سه شنبه اول اسفند از ساعت 17 در فروشگاه مرکزی شهرکتاب واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از استاد مطهری، نبش کوچه‌ کلاته پلاک ۷۴۳، برگزار می‌شود.

.

در این مراسم 30 نویسنده، مترجم و تصویرگر که کتاب‌هایشان را که در فهرست فصلی لاک پشت پرنده قرار گرفته است ، برای مخاطبان امضا خواهند کرد.

.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار تصویرسازی فرشید مثقالی با همکاری انجمن تصویرگران برگزار خواهدشد.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه